5-те най-добри на Peugeot

Автомобилният гигант Peugeot започва да произвежда машини за придвижване с бензин през далечната 1889 година. Компанията се опитва да продава парни триколки, но изоставя бързо проектите за сметката на бъдещето. За 126 години, френската компания внася най-различни иновации за подобряването на автомобилния свят. Френските лъвове намират място в редица автомобилни състезания, както и в сърцата на милиони почитатели. Богата история на Peugeot е оставила следа на онези места по света, където много други са се провалили. Вижте някои от най-впечатляващите френски модели, с които компанията променя света! 

Peugeot 504 

Произведен през далечната 1968 година, този автомобил успява да продаде 3,700,000 автомобила, а последният излиза от завода през 2006 година. 504 се налага точно там, където много малко автомобили могат да оцелеят - в пустинята. Автомобилът е предпочитан от африканските и южноамерикански потребители, които се влюбили в него и издържливостта му. Първият автомобил разполагал само със 79 конски сили от 4-цилиндров карбураторен двигател, а инжекционът бил просто екстра. Този автомобил е произведен толкова добре, че може да бъде обявен за безсмъртен. През 2013 година се появи и англичанин, който показа своя обикновен 504 с необикновена душа. Автомобилът е закупен втора употреба и след поддръжката, собственикът решава, че никога няма да се раздели с него! 

Peugeot 205

Следващият бестселър се ражда през 1983 година и до 1998 година успява да се похвали с 5.3 милиона продадени екземпляра. Малките размери не трябва да заблуждават никого, защото тази машина е създадена така, че да няма равна на пътя. Малкият 205 е номиниран за един от най-ценните и желани хетчбек автомобили на всички времена. GTI версията се смята за класика и цената за добър и запaзен модел се вдига с всеки изминат ден. През 1987 година, френските инженери решават, че този звяр има нужда от повече конски сили и инсталират 1.9-литров бензинов двигател, който може да продуцира скромната мощност от 126 конски сили. Взимайки предвид масата, 205 GTI ще е по-бърз от много други съвременни автомобили, както и много по-приятен за управление от същите. Рали версията успява да се разправи и с най-големия конкурент за онова време - Audi Quattro S1. 

Peugeot 406

Благодарение на Pininfаrina, Coupe версията на този автомобил представя магнетичната красота, изчистен дизайн и редица подобрения. През 1997 година печели наградата за кола на годината, а през 2001-ва година започва да се продава с дизелов двигател. Обявена е от Peugeot за семейна, но намира толкова много приложения, че просто няма как да бъде провъзгласена за такава. Тим Харви я избира за партньор в едно от най-тежките състезания BTCC и успява да бъде сериозен конкурентен. Автомобилът печели и телевизионна слава в три епизода на "Taxi". Люк Бесон успява да превърне бялата машина в истински филмов герой и удоволствие за автомобилните почитатели. 

Peugeot 908 HDi FAP

Състезателната история на Peugeot e раждала редица качествени автомобили, но през 2007-ма година успява да покаже, че е дизеловото гориво е достатъчно потентно и конкурентно способно, за да влезе в 24-часовите състезания. Под капака се крие 5.5-литров HDi V-12 двигател с мощност от 730 конски сили - максималната по регламент на LeMans. Битката за първото място отнема доста време, защото двубоят с Audi е трудна задача за всяка компания. През 2009-та година, инженерите разработват и хибридна система, която добавя около 80 конски сили. Същата година успяват да покрият разстоянието от 382 обиколки или 5206.28 километра на френска територия. Болидът бил толкова потентен, че на правите спокойно можел да развие скорост от 400 км/ч. Победата на Peugeot е чакана от много време! 

Peugeot 208 T16 Pikes Peak 

Американският терен събира любители и професионалисти от цял свят с една единствена цел - да покорят планината. Теренът се намира в Колорадо и представлява серия от 156 завоя, и безпощадно изкачване до върха. Локацията предизвиква истинските състезатели от 1916 година и няма никакви условия - състезателят сам избира своята машина. Peugot решават, че е време да вземат и този рекорд, но за тази цел имат нужда от два много важни елемента: състезател и боеспособна машина. Себастиан Льоб веднага проявява желание за поредното изпитание, а инженерите сядат и започват да работят върху създаването на поредния победител. Маниакалното желание за победа ги води до там, че болидът им изпъква с нещо специално - разпределението на тегло-мощност отговаря на Hennessey Venom GT и е два пъти по-голямо от това на Bugatti Veyron. Максималната мощност на легендарния 208 Т16 e 875 конски сили - повече от съвременните F1 болиди. Състезателното сърце на машината е би-турбо 3.2-литров V6. Теглото на малкият звяр е едва 875 килограма, а ускорението е чудовищно. От 0 до 100 км/ч са необходими само 1.8 секунди, 0 до 200 км/ч са били възможни за 4.8 секунди, а максималната скорост от 0 до 238 км/ч се постигала само за 7 секунди. Излишно е да казваме, че рекордът на Льоб остава непобедим и до днес.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!