5 вечни турбо класики

Любовта към автомобилите е нещо, с което всеки мъж се ражда. Не знаем какво точно се случва, как изведнъж започваме да заглеждаме автомобилните форми, пред късите поли на жените, но е факт и се случва. Инженерният перфекционизъм винаги печели, а и нека не забравяме, че една кола може да ви разочарова много по-малко от една жена, което до някаква степен обяснява всичко, нали? И някъде там ще се появи и мистиката около турбото. Този магически елемент никога не ни е бил ясен и затова смятаме да оставим най-доброто обяснение, което успяхме да намерим и за най-голяма радост идва от най-правилния човек. 

Благодарение на Алфред Бучи, мнозина почитатели на дизеловите автомобили можеха да се порадват на високи скорости и горивна ефективност. Назад във времето можем да открием много автомобили, които разполагат с този инженерен шедьовър. Турбото се появява почти навсякъде и превръща автомобила в достатъчно ефективна ракета, докато някои хора не решават, че атмосферните двигатели могат да бъдат по-прости за поддръжка. Длъжни сме да върнем лентата назад, защото все още има автомобили, които със сигурност остават по-добри от своите предшественици. Запознайте се с онези, които оставиха следи от гуми в мъжкото съзнание и сякаш искаме да се върнат:

1. Lancia Delta Integrale

Този автомобил идва, когато Audi изважда тежката артилерия и се подготвя да промени света със своето quattro. Оказва се, че точно Lancia e и марката, която успява да победи 4х4 задвижването, но това е друга тема. Delta Integrale е синтезирала чистия състезателен дух в себе си и практически може да ви залепва на седалката всеки път, когато имате нужда от приключения. 8-клапановият двигател разполага с 185 конски сили, а Evo 3 можел да вдигне огневата мощ до 210 конски сили. Качеството и изпълнението на италианското инженерно творение е толкова добро, че мнозина изпитват трудност и не могат да го заменят. Феновете на Lancia са известни с маниакалната си лоялност и никога не са имали нужда от убеждаване! 

Renault 5 GT Turbo

80-те години на миналия век определено са били по-забавни и по-приятни за автомобилните фенове. Френските инженери на Renault и до днес правят чудеса от храброст с турбо двигателите си, въпреки критиките от страна на Red Bull. През 80-те успяват да изстрелят 1.4-литров двигател до 200 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнемало около 7.3 секунди. Въпреки критиките и вярването, че това не е всекидневна кола, френските автомобилни маниаци го избирали, защото малката ракета можела да достави повече удоволствия от всички останали. Сметките за гуми били доста по-високи, след като машината била доста палава на всеки старт, но това са само подробности. Със сигурност има много френско коли с подобни параметри, но този турбиниран джобен звяр заслужава особено внимание. Въпреки ретро дизайнът му, той изглежда много по-добре от някои модерни коли днес. 

Saab 99 Turbo

Едва ли има друга компания, която да не пренася всичко научено от авиацията в автомобилите си. Педантичните инженери на Saab правят сериозен скок в бъдещето, представяйки 99 Turbo. Малкият хетчбек се появил с 2-литров двигател и 145 конски сили. Ниското тегло позволявало на шофьора да бъде малко по-авантюристичен на пътя. Клиентите, които желаели да се разделят с малко повече пари, имали огромен шанс да се сдобият и с водна инжекция, която била най-често използвана в авиацията през Втората Световна война. Резултатът от всички тези абсурдни иновации довел малкия Saab до върха, след като "Motor Magazine" пише, че тази кола ускоярва от 60 до 160 км/ч по-бързо от всяка друга в света. 200 км/ч не са били никакъв проблем за нея. Единственият проблем е, че днес е повече от невъзможно да откриете такава машина в добро състояние. Цената на запазен такъв модел спокойно може да бъде 37 000 долара. 

Subaru Impreza Turbo

1994-та година променя абсолютно всичко за японската компания. Всеки следващ модел ще бъде легендарен за своя турбо саундтрак, а верните фенове никога повече няма да потърсят друга кола. Със значително по-ниска цена, високо качество и достъпни 100 км/ч само за 5.8 секунди, Subaru Impreza Turbo е успяло да измести погледа от Escort RS Cosworth. Освен това е обявен и за вечна класика от списание "Autocar". 

VW Golf Mk1 GTI

Този модел със сигурност трябва да влезе в залата на славата, да бъде символ на блестящата немска инженерна мисъл и да се дава за пример на всеки, който мечтае да произведе добър хетчбек. Автомобилните шедьоври се произвеждат без излишъци, както се случва тук. Теглото от 810 килограма е достатъчно, за да бъде поставен в лека категория, но сърцето с мощност от 110 конски сили, инжекция на Bosh и турбина, са напълно достатъчни, за да може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч, въпреки твърденията на мнозина, че немският състезател може много повече. През 2004-та година Sport Car International го обявява за третата най-добра кола на 80-те. Бихме могли да спорим, ала няма смисъл, след като Golf трудно би могъл да се бори с коли като Porsche 959 и Ferrari 288 GTO, нали? Сладката победа идва, когато разберем, че е успял да се справи с коли като Audi Quattro, Ferrari F40 и Porsche 911 Carrera. Говорим за колите, които са били специални през 80-те години.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
mitko
10 август 2015 | 13:47

Golf 1 GTI не е с турбина!!!!!!!

mitko
10 август 2015 | 13:35

Golf 1 GTI не е с турбина!!!!!!!

vag
02 август 2015 | 10:16

Най-неграмотните драсканици на тема автомобили. Този материал предполагам е писан от руса мацка м-у 20-25 години. Срам за автора, срам и за мен.бг!

29 юли 2015 | 12:14

Тая тема е пълна с глупости.

Gosh
29 юли 2015 | 10:20

bosCh

Cesc
29 юли 2015 | 00:13

Къде намерихте GOLF 1 с турбо???

gds
28 юли 2015 | 20:03

RENAULT GT TURBO FOREVER! :d

p e c h e l i o n l i n e. o v o . b g
28 юли 2015 | 17:18

ПЕЧЕЛЕТЕ ПАРИ ОТ ТОП 14(ОБНОВЕН СПИСЪК) НА НАЙ-ДОБРИТЕ САЙТОВЕ С НАД 60 000 ПОСЕЩЕНИЯ САМО И ЕДИНСТВЕНО КАТО ПОТРЕБИТЕЛИ, КАКВИТО СТЕ НА ФЕЙСБУК, НО ОТ ТАМ НЕ ВИ ЗАПЛАЩАТ. ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ПОСЕТЕТЕ ПОСОЧЕНИЯ САЙТ ЧРЕЗ ГУГЪЛ----------------------->p e c h e l i o n l i n e. o v o . b g