90 години от първия старт на Льо Ман

Не знаем дали си фен на 24-часовите състезания, но истината е, че те заслужават много повече респект от всяко друго състезание. Единственото, което може да се оцени като по-тежко от това е Париж-Дакар. Тази година 24-часовото състезание Льо Ман ще отпразнува 90 години от първия си старт. Почти век е изминал от първия старт през 1923-та години. Състезателната платформа дава най-много на феновете, които искат да бъдат част от състезателната история. По този повод, директорите и основатели на това състезание Жан Тод и Пиер Филон са поръчали статистика, за да припомнят най-добрите моменти на пистата. Виж вечните хитове, които показаха, че автомобилът може да има голяма душа, когато говорим за 24-часово препускане!

Bentley Speed 6 1920

Английският лорд разполага с 6.5-литров 6-цилиндров двигател, който разполагал с мощност от 180-200 конски сили. Автомобилът е един от най-успешните състезатели на марката, но въпреки това става господар във Франция. Същият модел е и любим за полицията в Европа, която можела да си го позволи. А в Австралия е използван за преследване на престъпници. 

Alfa Romeo 8C 1930

Италианецът влиза в тежката категория през 1938-ма година. Разполага с аеродинамично тяло и достатъчно мощност, за да се справи с конкуренцията. По стара традиция, автомобилът започва да страда от проблеми с гумите и клапаните на двигателя. Болидът трябва да се прибере в бокса и да се откаже от състезанието, но до този момент води с цели 160 километра. Това е единственият път, в който Alfa участва с 8C на Льо Ман. В момента можеш да го видиш в музея.

Ferrari 166MM 1940

Италианците се завръщат на пистата с един от най-запомнящите си автомобили. 166 участва през 1948-ма и 1949-та година. Първата година не е толкова успешна, но Луиджи Чинети решава, че 1949-та ще е неговата година. 166 пресича финала, а с няколко секунди по-късно преминава и второто Ferrari. По този начин, Ferrari има 3 победи за една година. Същата година печели и Spa 24 Hours. Автомобилът разполага с 2.0-литров V-12 двигател и мощност от 140 конски сили. 166 ММ влиза в класацията за един от най-ценните модели на компанията.

Jaguar D-Type 1950

Автомобилът със странна форма и неочаквани възможности успява да се разпише на френската писта цели 3 пъти. Всеки знае, че това е огромно постижение, защото нито едно състезание не е същото и всяка година е различна. През 2008-ма година XKD-509 се продава за 2,201,500 паунда. Отборите, които избират този автомобил, успяват да завършат в топ 6 на пистата. Тайното оръжие на Jaguar e 3.4-литровият 6-цилиндров двигател. 

Ford GT40 1960

Историята на GT е доста впечатляваща. Хенри Форд е решил, че иска да постигне невъзможното - да свали Ferrari от трона на Льо Ман. През лятото на 63-та година той започва преговори с Ferrari, защото многократно се прокрадват слуховете, че Енцо иска да продава. Провежда се сериозна комуникация между двете фирми но Хенри Форд отказва на Ferrari да участва в Индианаполис 500, което принуждава Енцо да се откаже от играта. В яростта си Форд се свързва със състезателния си екип и им дава най-сложната задача "Създайте автомобил, който да победи Ferrari на Льо Ман!". Екипът се справя доста добре и печели 4 последователни състезания от 1966 до 1969-та година. GT разполага със 7-литров V-8 двигател, който трябвало да се изправи срещу 3.0-литров и 4.0-литров V-12 двигател.

Porshe 917K 1970

Немските иноватори от Porsche имат голяма история във Франция. Един от най-добрите им моменти е, когато голяма част от отбора им избира техните автомобили за тежките часове. 917К е един от най-редките и скъпи автомобили, които можеш да притежаваш от тази марка. Техният поход се запомня като един от най-успешните на тази писта. Автомобилът идва с 12-цилиндров двигател с вариация от 4.5-литров до 5-литров. Ускорението на автомобила е от 0 до 100 км/ч за 2.3 секунди. Максималната скорост на болида е 390 км/ч. Отборът на Porsche може да се похвали с цели 16 победи. 

Porsche 959 1980

959 участва през 1986-а година. Завършва първи в класа си и на 7-мо място в генералното класиране. Връща се на следващата година, но не успява да завърши, след като се завърта и остава на 11-то място. Автомобилът разполага с 2.8-литров 6-цилиндров турбодвигател. И въпреки кратката си история, той може да се похвали с участие на почти всички автомобилни фронтове. Съвсем скоро е заменен от друг модел, но все пак успява да се похвали с една победа.

1990 Mazda 787B и Peugeot 905 1990

Собствениците не успяха да се съгласят за първото място между тези две марки. Всяка една от тях успява да влезе в историята, но Mazda може да се похвали с единственият успех на азиатска марка в Европа. 

Mazda 787B е първата с роторен двигател и единствената, която успява да издържи на напрежението. Болидът тежи само 830 килограма и мощност от 800 конски сили. Двигателят разполага с 4 ротора, батерия от Pulsar и електронна инжекция от Nippon Denso. Иновативната система доказва на света, че може да работи 24 часа без прекъсване и прекратява всички спекулации около изобретението на Mazda. Можеш да видиш и клипчето, което са предложили японците на своите фенове.

Peugeot 905 

Може да се похвали с цели 2 победи с този модел. През 1992-ра година, французите използват 905, за да извоюват победата и да спечелят една от най-сериозните игри на собствена територия. През 1993-та година успяват да повторят опита и влизат в историята като един от двата най-иновативни отбора за 90-те години. Те влизат с 3.5-литров V-10 двигател с 40 клапана. Състезателят е изработен от карбон и предлага мощност от 715 конски сили. През 1992-ра година Peugeot завършва на 1-во и 3-то място, а през следващата се нарежда на 1-во, 2-ро и 3-то място. 

Audi R10 TDI 2000

Audi е първият отбор, който успява да вдигне сериозно състезателната летва. Те са и първите, които използват дизелов двигател, а преди него могат да се похвалят със скоростна кутия, която се подменя за около 3 минути в бокса. Това превръща R10 в един от сериозните състезатели на пистата. С появата на дизеловия двигател, R10 задминава всички и впечатлява с висока скорост. Продуктивността идва от V12 5.5-литров TDI двигател с 650 конски сили. R10 печели цели 3 състезания и успява да усмири натискът на Peugeot. 

Audi R18 e-tron quattro

Хибридната система на R18 позволява използването на 500 kJ към предните колела, които са свързани с електрически мотор. По този начин болидът преминава в клас 4х4. Системата може да се използва само при скорост над 120 км/ч. Допълнителната енергия позволява на отбора на Audi да редуцира резервоара до 58 литра. Болидът разполага с 6-степенна автоматична скоростна кутия, която има разнообразие от опции. R18 може да се похвали с къси предавки за ускорение след излизане от завоите, 4х4 режим, настройка за мокро време и още много други. Алън МакНиш споделя, че това е уникална машина, която върши всичко сама, дори не му се налага да използва бутоните. 

Jaguar XJR-9LM

Не можем да пропуснем и невероятните опити на англичаните, които искат да се разпишат в тежкото състезание. Те успяват да спечелят победа през 1988-ма година, но с доста силна инвестиция от страна на отбора. Том Уолкинс пристига с цяла армия от автомобили, които трябва да спечелят състезанието на всяка цена. Отборът не прави никакви компромиси. На пистата се появяват 5 Jaguar-а. Всеки от тях има боеспособността да бъде победител. Под капака можеш да откриеш 7.0-литров V-12 двигател, доставящ мощност от 750 конски сили. В бокса присъствал и още един резервен автомобил, достатъчно резервни части за възстановяване на всичките 5 състезателя и частен самолет, който бил готов да пренася части от Англия, ако се наложи. Екипът им се състои от 40 пилота, в бокса се намират около 1 000 души, а в резерв стоят около 2 500 гуми за смяна. Дали 1988 година не е била резервирана за Jaguar? Първото място се сменяло цели 22 пъти, а победителят остава Jaguar. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
IcXXCXEsk
01 януари 2016 | 00:41

rc86mh

awesome seo
05 февруари 2015 | 20:26

4uDgbW Well I truly enjoyed reading it. This subject procured by you is very effective for correct planning.

good backlinks
18 юни 2014 | 20:20

IiFtHX Im thankful for the article post.Really thank you! Really Cool.

cheap seo services
17 юни 2014 | 15:06

sPEzRX I think this is a real great post.Really looking forward to read more. Keep writing.

nice seo guys
12 май 2014 | 16:21

G53FFW Wow, great blog.Really looking forward to read more. Really Cool.

best prices
12 май 2014 | 10:55

S56qgq Thanks-a-mundo for the post.Much thanks again. Really Great.

awesome things!
21 април 2014 | 03:37

AqA6Eh I really liked your blog.Much thanks again. Will read on...

check it out
22 март 2014 | 15:41

8rWOZm Awesome blog.Much thanks again. Great.

check it out
28 февруари 2014 | 21:18

QOK5X7 Muchos Gracias for your article post.Really looking forward to read more. Great.

check it out
28 февруари 2014 | 17:21

NOG3Tx This is one awesome article.Really thank you! Much obliged.

awesome things!
04 февруари 2014 | 11:52

qrya7l Enjoyed every bit of your post.Much thanks again. Want more.

look at this
17 януари 2014 | 04:27

kVhf08 I think this is a real great blog article.Thanks Again. Really Cool.

stunning seo guys
08 януари 2014 | 13:30

WCgxYt Looking forward to reading more. Great blog article. Really Cool.

pro link building
24 септември 2013 | 21:53

LTwdvI I think this is a real great blog.Really thank you! Will read on...

cheap link building
24 септември 2013 | 19:28

J0dKrU Wow, great blog post.Really looking forward to read more. Really Cool.