BMW 7-серия става на 40

BMW празнува 40-годишнината на своя най-луксозен екземпляр - 7-та серия. Возилото, което днес изпъква с изключително много екстри, преди доста време е изпитвало жаждата за скорост. Ето защо машината често разполага с най-мощните двигатели на дивизията. Ето някои наистина забавни факта за модела и 40-те му години път до този момент. 

BMW са искали да използват турбиниран двигател. Мнозина са вярвали, че 745i е 4.5-литров двигател, ала истината е, че реално мощността м не е повече от 3.2 литра. По-късно е бил освежен от 3.4 литра, но нищо повече. Плановете за поставянето на 4.5-литров V8 двигател от Porsche 928 също били прекратени, защото турбинирането му не можело дори да надвиши мощността на атмосферните двигатели. Някои инженери искали да се монтира и V12 двигател с мощност между 250 и 280 конски сили, ала тази идея била също отказана. 

Втората генерация на BМW поставила колегите от Mercedes-Benz на колене. Освен опцията за дълга база, немските инженери поставли и ксенонови фарове.

После бил добавен и 5-литровия V12 двигател с 300 конски сили. 750iL е един от най-успешните автомобили на компанията. И понеже скоростта можела лесно да мине 300 км/ч. Немското правителство и BMW се разбрали, че предпочитат да ограничат колите до 250 км/ч. Това правило се спазва и до днес от компанията. 

Един от най-ценните двигатели със сигурност ще остане M70. Разработен върху основата на 6-цилиндровия редови двигател, този звяр разполага с мощност от 600 конски сили и по-късно бил поставен в McLaren F1. Един от проектите на инженерите е включвал и V16 изпълнение, ала така и не е бил разработен до самия финал. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!