Двигател без разпределителен вал

Шведската компания Koenigsegg кове бъдещето на автомобилните двигатели. Това е фирмата, която даде повече от 1000 конски сили на суперавтомобил със безстепенна скоростна кутия. Там се намират инженерите, които могат да бъдат единствената конкуренция на гиганти като Bugatti. И докато всички са фокусирани върху суперколите им, дъщерната фирма FreeValve показа първия двигател, който няма да разполага със разпределителни валове. Шведската компания се стреми да премахне ремъците, замествайки всичко с пневматична задвижваща система във всеки клапан, която отговаря за отварянето им, а затварянето става в следствие на въздушното налягане в малкия вграден "амортисьор" на всеки от тях. 

Системата наистина изглежда сложна и малко по-различна от всичко показвано до този момент, ала би помогнало за по-лесното деактивиране на някои цилиндри. Освен това се доказва, че новата пневматична система натоварва много по-малко самия двигател от традиционната. Инженерите смятат, че само с това ще вдигнат производителността с повече от 30% в мощността, както и ще намалят разхода с толкова. Вредните емисии също биха могли да бъдат намалени максимално. Турбинираният им 1.6-литров двигател може да достави мощност от до 230 конски сили - подобна мощност се крие и в 2-литровия двигател на BMW. Преди тази иновация да достигне до пазара, хората от Free Valve смятат да направят много тестове, за да са сигурни, че техните двигатели наистина могат да бъдат бъдещето на ДВГ-то.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
25 ноември 2016 | 14:37

p e c h e l i o n l i n e. o v o .b g
23 ноември 2016 | 22:24

ПЕЧЕЛЕТЕ ПАРИ ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ ТОП 46 ОТ 69$ ДО.....$ МЕСЕЧНО САМО И ЕДИНСТВЕНО КАТО ПОТРЕБИТЕЛИ, КАКВИТО СТЕ НА ФЕЙСБУК, НО ОТ ТАМ НЕ ВИ ЗАПЛАЩАТ. ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ПОСЕТЕТЕ ОБНОВЕИЯ САЙТ(НАД 51 000 ПОСЕЩЕНИЯ) ЧРЕЗ ГУГЪЛ------->p e c h e l i o n l i n e. o v o .b g --------->ФЕЙСБУК СТРАНИЦА-PECHELI OT SAITOVE

Петър
23 ноември 2016 | 10:40

Иван предполагам говори за MultiAir технологията, която FIAT създаде. Да има сходство в идеята, но тази на Koenigsegg отива доста по-далече като елиминира голяма част от движещите се части. Подобренията в мощността и икономията се очаква да бъдат доста над тези на MultiAir.

Иван
23 ноември 2016 | 09:16

Как кове бъдеще, като такива двигатели, Fiat групата и по специфично Алфа Ромео имат от поне 3 години