Историята на Golf GTI

Днес ще ти покажем историята на Golf GTI или познат още като джобния състезател. Понеже е редовно на прицел, не само от нас, решихме да замажем очите на Перник. Настани се удобно, защото ще преминем през историята на една по-добра G-класа.

1976 Golf GTI

С него се поставя началото на една нова ера. Малкият звяр е сглобен с части от Audi 80 и е получил 1,6 литров двигател с инжекцион. Резултат е бил много задоволителен за кола от 76. Golf-ът продуцира 110 конски сили, за да може спокойно да предвижва 816 килограма. Ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема около 9 секунди, а максималната скорост, на която се кефиш, е 177 км/ч. С такива показатели малкият Golf се доближавал до своите големи братя - седаните. Въпреки конкуренцията, никой не успява да задмине компактната оса. През 1982 се ражда и неговият дизелов брат и името се променя на GTD.

1983 Годината на "Заека"

Тогава се ражда и американската версия на GTI, за да може и янките да усетят радостта от шофирането. Заекът тича с 1,8 литров двигател и притежава 90 конски сили. Достатъчно, за да можеш да го изпъваш на правите и хората да остават с отворени усти. Същата година се ражда и версията на "Pirelli". Тя предоставя на потребителя двойката кръгли фарове, кожения волан и, разбира се, гуми от "Pirelli". Ей това е щастие, баце!

1984 Сагата продължава

Golf II GTI се пуска в автомобилната мрежа и привлича погледите на обикновения потребител. Задвижван е с двигателя на първия Golf и с малко корекции достига 1,8 литра. Емоцията от шофирането не е толкова близка, колкото в стандартната версия, но и Golf II получава своите 15 минути слава. В България са 15 години и се покачват. През 1987 г. в листа с опциите можеш да си избереш 16 клапана и мощността на двигателя се покачва до 139 конски сили, а максималната скорост достига 207 км/ч. През 1990 г. двигателят на Golf израства до 158 конски сили и лети на пътя с максимална скорост от 215 км/ч.

1991 Golf GTI III Гордостта на Перник

От критиците е обявен за един от най-слабите GTI, но това са само хейтърски рецензии. Тръгва по европейските пътища през 1991, а в САЩ пристига през 1993г. Само, че не успява да впечетли янките и се връща за реконструкция. След 2 години GolfIII VR6 се задвижва от 2,8 литров V-6 със 172 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,7 секунди.

1997 Изгрява нова звезда

Инженерите от VW придават един нов и по-цивилизован стил на GTI. Освен че заглаждат формата, автомобилът получава и джанти на BBS. Видът е вече съвсем различен. Потребителят има възможност да избере измежду няколко двигателя: 1,9 TDI, 1,8 литров и 1,8 литров с турбо и 2,3 литров VR5. През 2002 и по-ниските двигатели се тунинговат и от 1,8 литров двигател с турбо, немците успяват да изкарат 180 конски сили, американската версия получава 24 клапана, които добавят още 26 конски сили(максималната мощност е 200 конски сили). През 2002г. VW празнува 25 години от стъпването им на американски пазар и за награда създават "25 Jahre GTI". Само 1500 копия са тръгнали по пътищата на САЩ. Всеки, който е успял да си го купи, се радва на 6-степенна ръчна скоростна кутия, ниско окачване, по-големи спирачки, седалки от Recaro, 18-инчови джанти.

2006 Нещо различно от Golf GTI

Освен че няма нищо общо със своите братя, Golf IV е създаден от Мурат Гюнак и изглежда доста впечатляващо. В Перник хората се вълнували много, а най-заможните дори са отишли на автоизложението. Днес можеш да видиш техни паметници на центъра на града. Идеята за създаване на такъв дизайн е "Приятелско лице и отворени очи". Сигурно са гледали много пирани, преди да начертаят скиците, но това не е наша работа. Получаваш го с 200 конски сили от 2,0 литров двигател с турбо. Спечелил е десет награди и продължава да печели. 
 

През 2007 г. отново се празнува успехът на марката и на бял свят идва GTI W12-650. Тази комета никога не влиза в продукция, но поне можеше да я видиш в действие на пистата на Top Gear. Зареден с 650 конски сили и би — турбо W-12 двигател, той достига 100 км/ч. за 3,7 секунди. Това е последното изпълнение на Гюнак.

2008 Идва отличникът VI

Последното творение на немските инженери е с 2,0 литров двигател и 210 конски сили. Динамичният дизайн напомня, че това е машина, която е направена за удоволствия и трябва да се форсира. Дизайнът отвътре е променен, а аусписните тръби са разпределени в 2-та края на задната броня. За радост на феновете на американските мускули Golf VI ще ръмжи заплашително и ще създава илюзията, че е Dodge.

2010 GTI Edition 35

Няма да го видиш в Европа. Той е насочен предимно за САЩ и ще предизвика масови протести в Перник. Очаквай скоро и паднали самолети в Америка, защото нищо не минава толкова леко, когато говорим за Golf и Перник. Автомобилът ще има 2,0 литров двигател с 235 конски сили. Ще разполага със спортни седалки и спортно окачване. Честито на янките.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
best pron
08 ноември 2017 | 11:33

ud8mlW Im obliged for the article. Will read on...

suba buba
20 септември 2017 | 17:51

u1xSJx Major thanks for the blog.Really looking forward to read more. Great.

Source
01 февруари 2017 | 08:00

GGY0AE It as hard to come by educated people for this subject, however, you sound like you know what you are talking about! Thanks

pork movies
05 юли 2016 | 23:59

J0uE0M Say, you got a nice blog.Really looking forward to read more. Keep writing.

cheap seo services
19 юни 2014 | 15:04

rpXOzY Looking forward to reading more. Great blog article.Thanks Again. Want more.

nice penalty removal
17 юни 2014 | 15:01

V61bSD wow, awesome post.Much thanks again.

check it out
12 май 2014 | 16:30

IAVFA9 Wow, great blog.Really looking forward to read more. Really Great.

nice seo guys
11 май 2014 | 12:56

e2KfM2 Enjoyed every bit of your article post.Really looking forward to read more. Awesome.

awesome things!
19 април 2014 | 23:29

RzFneD Thanks a lot for the post. Really Cool.

nice seo guys
01 април 2014 | 18:36

rrP5Tj Thanks for sharing, this is a fantastic blog article.Thanks Again. Want more.

check it out
01 април 2014 | 18:23

Q8E8tC Very neat article post.Much thanks again. Cool.

check it out
22 март 2014 | 14:58

nNHD5E I really like and appreciate your blog post.Much thanks again. Will read on...

check it out
22 март 2014 | 12:50

94p681 I value the blog article.Much thanks again. Awesome.

stunning seo guys
28 февруари 2014 | 22:37

RZFLkf I value the article. Keep writing.

look at this
16 януари 2014 | 06:00

wOLiA0 A big thank you for your blog post.Really looking forward to read more. Really Cool.