Как да откриете най-икономичния автомобил за себе си?

Един от най-вълнуващите моменти в живота на всеки човек е покупката на кола. Един от най-страшните моменти е ремонтът на същата, в която са инвестирани не само пари, но и много емоции. И нека признаем зловещата истина - много малко хора разсъждават рационално, когато купуват първата си кола. Изчадието най-често е бавно, без никаква душа и с достатъчно разходи, които биха накарали и Шумахер да ходи с колелото до работа. Предполагаме, че само в Дубай не се гледа с особено внимание към разхода на гориво, но във всяка друга страна съществува като фактор. Само там можете да заредите колата си за по-малко от 20 лева, ама това е съвсем друга история. Ето и някои много важни факти за избора на автомобил, когато говорим за икономия на гориво и други подобни забавления:

Бензин, дизел, газ или метан, а може би хибрид?

Всичко зависи от основните цели и приложения на автомобила. Няма как да купите съвършения автомобил, защото такъв не съществува. Във всяка кола се крият някои заложени подводни бомби, за които ще разберете след покупката, но с тях ще се запознаете след известно време. 

Ако Вашият автомобил ще Ви разхожда предимно из града и много по-рядко до морето, тогава бензиновите малокалибрени двигатели биха свършили много работа и в повечето случаи няма да имат нужда от конвертирането към алтернативно гориво. Със същите ще трябва да забравите и за всякаква мощност, защото всяко по-сериозно натискане на педала ще Ви накара да плачете като обран евреин на пазара. Малките бензинови двигатели са икономични само с разумен шофьор зад волана, а при всеки друг случай могат да смучат повече и от лимузина. 

Дизеловите автомобили също имат своите слаби места, понякога изненадват с поддръжка, а друг път се оказва, че дизеловата помпа е пред умиране. Цената на подгряващите свещи също не е толкова приятна, но това понякога са консумативи, без които не можете. За дълго разстояние ще се изненадате от разхода им, който може да бъде свален до 3-4 литра дизел на 100 км. Особена рана в душата и банковата сметка се отваря с рециклирането на турбото или търсенето на ново, което изобщо не е приятна и красива процедура. 

Газовите и метановите автомобили могат да бъдат соломоново решение за всеки, който смята, че не може, а и не желае да налива пари за по-скъпите горива. С цена от лев за газ и малко повече за метан, собствениците бързо се изкушават от конвертирането на автомобила и отпускането на колана. Не си мислите, че с това ще откриете топлата вода и никога повече няма да давате пари за бензин, возейки се завинаги евтино. Алтернативните горива не винаги са особено щадящи двигателя. Не всички двигатели са съобразени за монтаж на газова уредба. Ауспусите често се продънват след дълго каране, инсталирайки Remus-a безплатно. Бензиновата помпа се предава по-бързо, завъртайки същото гориво отново и отново. Нека не забравяме и допълнителното тегло под формата на бутилка в багажника, както и факта, че първоначалната инвестиция за уредбата също не е евтина. Тук пари не трябва да се пестят. 

Хибридните автомобили доста често се оказват най-точен избор, когато се говори за икономия. Електромоторът компенсира бензиновия двигател в най-жадните му моменти като старта в ниските обороти и се зарежда при всяко натискане на спирачката. Единствената причина да не притежавате такъв автомобил е поради факта, че същите са все още скъпи и не толкова достъпни за родния пазар. Изненадите при тях също идват под формата на скъпа батерия и сложна конструкция за поддръжка. 

Кубатура

М-да, идва онзи прекрасен момент, в който всеки човек трябва да избере дали да вземе един по-малък 3-цилиндров двигател или нещо по-голямо и спортно, което не е създадено за икономия. Ако попитате човек във форум на съответната марка, най-често ще получите отговор за мечтаната кола, но не и за най-практичната. Малките двигатели са добър избор, когато ще карате в града и вече сте минали пубертета, не сте почитатели на "Бързи и яростни" и можете да бъдете по-спокойни на пътя. На магистралата ще се изумите от разхода, който могат да постигнат, защото 140 км/ч се постигат с цената на високи обороти.

Големите двигатели на магистралата могат да бъдат по-икономични, защото не тормозите двигателя във високи обороти и му се налага да работи доста по-спокойно на дълги разстояния. Същият ще Ви убива всеки път, когато решите да отидете до магазина с колата, защото всеки светофар се превръща в истински враг, а в задръстването ще бъдете противник на всяка еко система по света. Не вярвайте на човека, който разполага с огнева мощ от 130 конски сили и разход от 5 на 100, дори и големите дизели в града не са толкова икономични, колкото ги представят. 

Системите, които са на Ваша страна

Start/Stop

Това е изключително полезна система, която няма да Ви ощетява, докато стоите в задръстването. Благодарение на напредналата технология, системата ще се активира за скромната половин секунда, когато пожелаете да потеглите. Освен икономия на гориво, същата благина намалява и вредните емисии. Предполага се, че цената на акумулатора ще е малко по-висока, но това не е толкова фатално. 

BlueMotion технологиите

Точно тези са запазена марка на VW Group, но бързо се появиха двойници сред различните компании и автомобилни производители. В основата на системата се позиционират малки двигатели, но с много по-добър софтуер за управление на двигателя, активиране на алтернатор само при необходимост с цел намаляването на разхода на гориво, както и на вредните емисии и въпросната Start/Stop система и много други. Инженерите дори поставят и дисплей, който подсказва на коя скорост ще е най-добре да се управлява в комбинация с много по-дълги скорости. 

Displacemant on Demand

Въведена от General Motors и многократно подобрявана от другите компании, това е системата, която позволява изключването на някои цилиндри в градски условия за икономия на гориво. В днешно време можете да откриете доста малки двигатели с турбо и тази опция, която гарантира много сериозна икономия на гориво в градски условия. 

Теглото

Във всеки шоурум ще бъдете обслужени качествено и ще можете да разгледате всеки желан автомобил. Истината е, че няма какво да не Ви хареса в новите автомобили и именно по тази причина не се замисляте много трезво за теглото на Вашия бъдещ автомобил. Изборът на двигател винаги трябва да бъде адекватен с избора на купе. Позиционирането на малък двигател в голямо купе ще доведе сериозни суми за гориво, колкото и икономичен да изглежда по документи. Няма как да поставите атмосферен бензинов двигател с 60-70 конски сили в купе с тегло от или над тон и половина и да се надявате, че този двигател ще има скромен разход от 5-6 литра в града. Високото тегло винаги трябва да се изравнява с по-потентен двигател! 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Play
08 септември 2017 | 07:22

Много истина, събрана в една статия, дано повече хора да я прочетат.

Печели Пари
04 април 2015 | 14:38

ПЕЧЕЛЕТЕ ПАРИ ОТ ТОП 14 НА НАЙ-ДОБРИТЕ САЙТОВЕ САМО И ЕДИНСТВЕНО КАТО ПОТРЕБИТЕЛИ, КАКВИТО СТЕ НА ФЕЙСБУК, НО ОТ ТАМ НЕ ВИ ЗАПЛАЩАТ. ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ПОСЕТЕТЕ ПОСОЧЕНИЯ САЙТ ЧРЕЗ ГУГЪЛ------------------------------------->p e c h e l i o n l i n e. o v o . b g

evgobul
03 април 2015 | 20:49

Dobra statiq!