Как да привлечеш повече конски сили

Първото занимание на всеки мъж, когато закупи кола, е веднага да отвори форума и да потърси начин за тунинговането на машината. Разбира се, това в повечето случаи може да е забранено със закон, да коства сериозни глоби и драстично да съкрати живота на автомобила, ала нека не забравяме, че изконното право на всеки мъж е да може да натисне здраво педала на газта и да усети нежното гушкане в седалката. Няма смисъл да казваме, че това усещане е по-приятно и от женска прегръдка, но има една голяма подробност - много скъпо удоволствие е. Преди да продължим темата е редно да споделим, че повечето теми са открити от различни автомобилно форуми и не носим никаква отговорност за вярността им, добитата мощност, както и за цената. Подозираме, че последната може да бъде много по-солена, ако се прави от истински професионалисти, а и много често ще получите един от най-правилните отговори "Купи си по-мощна кола и не се занимавай!". С това уточнение продължаваме към най-достъпните и не толкова достъпни тунинг изпълнения, които биха могли да направят автомобилната крепост по-бърза и жадна за гориво. 

Спортният филтър

Според тунинг маниаците от Mighty Car Mods, спортният филтър практически няма особен ефект, когато карате турбиниран автомобил, но атмосферните двигатели са друга история. Представяме един от най-сериозните тестове, които биха могли да покажат на всеки многознайко, че спортният филтър може да има някакъв минимален ефект и да донесе около 3 до 5% повече мощност. Това изобщо не означава, че трябва да поставите конуса върху дросела и да се надявате, че колата ще стане истински самолет. Конусът трябва да е далеч от горещия двигател и да смуче студен въздух, за да не усещате само повишен разход и нищо друго. Не ни вярвате? Проверете при Mighty Car Mods! Хората дори решиха да проверят дали колата няма да има повече мощност без филтър, но се оказа, че няма такова животно. 

По-голям или спортен дросел

Опитайте се да намерите тунинг части за своя автомобил и най-вероятно ще се откажете, преди да сте започнали. Много тунинг гурута използват една доказана техника, която най-често би помогнала за повишаването на мощността с 15 до 25 конски сили (всичко зависи от вашия двигател). Всеки двигател е една жадна машина за кислород, с която да може да поема повече въздух и така да създава по-голям взрив в двигателя. Инсталирането на по-голям дросел ще помогне за доставянето на повече въздух, както и за изненадващото ускорение, но има една подробност - увеличаването на кислород ще увеличи и количеството изгорели газове, а когато изпускателната система не е съобразена, двигателят няма да има никакво подобрение. Точно това ни води и до следващата част

Спортна изпускателна система

Откриването на правилната е повече от приключение, защото почти всички видове са по-скъпи, отколкото самата кола. Мнозина търсят начин да си направят собствена в някой таен гараж, а след това се подготвят за истинско земетресение. Спортната изпускателна система се състои от четири части, а не само от кюнец, който да показвате. Ще трябва да си набавите изпускателен колектор, три гърнета и catback катализатор, за да можете да минете теста за вредни емисии. Ламбда сондата е основен противник и трябва да бъде запазена в играта, ако не искате да се изненадате от негативното влияние на новата система. Инсталирането на цялата система ще направи колата ви по-шумна, но не чак толкова досадна, колкото инсталирането на кюнец. Най-често можете да откриете 4-2-1 или 4-1 колектор, както и гърнета с по-голям диаметър. В най-добрият случай можете да получите между 10 и 15 конски сили, но само ако разполагате с пълния пакет от екстри. Във всички останали случаи ще е необходима висша сила за изчисление на положителния ефект. 

Чипът

Най-добрият бърз и евтин тунинг за всичко, което идва с турбо. Прави се лесно, бързо и най-често изисква само лаптоп и човек, който да свърши цялата работа. Компютърната магия може да превърне всеки дизелов двигател с турбо в нещо свирепо. В повечето случаи може да откриете TDI, което трябва да бъде с 90 конски сили, но изведнъж се оказва, че е около 120-130 конски сили. Магията става благодарение на нов софтуер. В повечето случаи може да се изненадате от по-нисък разход на магистралата. Атмосферните двигатели не могат да се похвалят с такъв успех, защото в най-добрия и агресивен случай ще получат около 10 до 13 конски сили повече. Не е много и понякога дори не си заслужава спрямо цената. 

Разпределителен вал

Поставянето на по-голям вал или на спортен, практически ще позволи на всички клапани да се отварят повече. По този начин се променя и горивната смес на всеки цилиндър, с което можете да спечелите допълнителна мощност. Изненадите започват да идват при високите обороти и мнозина биха споделили, че колата започва да набира много по-пъргаво на магистралата. Има само една подробност - настройката на това чудо ще изисква сериозни магии и настройки, защото и минималните разлики могат да доведат до обратния ефект. Всеки "разбирач" ще ви насочи към компетентно лице, което да настрои правилно новата придобивка, за да бъдете сигурни, че няма да изсипете парите в тоалетната. 

Суперчарджър

Това удоволствие е изключително скъпо и задължително трябва да се прави от специалист. Ефектът със сигурност ще бъде достатъчен, за да се насладите на 75-150 коня в зависимост от собствения ви двигател. Основната функция на тази джаджа е да вкарва много повече въздух и да увеличава налягането във всеки цилиндър. По този начин се повишава количеството кислород и неизбежно ще се повиши и разходът. Може да звучи фантастично, но преди много време забелязахме един интересен VW Golf MK3 с компрeсoр от Mercedes-Benz. Изпълнението на подобна процедура ще ви струва скъпо, освен ако не потърсите частите в автоморга, но тогава няма гаранция за качеството и максималната мощност. 

Нашият скромен съвет:

Ако наистина сте решили да правите подобни подобрения на автомобила, просто закупете по-мощен или оставете това на специалистите. Допълнителната мощност със сигурност ще доведе до по-тежък крак, но искрено се надяваме, че ще бъдете разумни в града и на магистралата, защото конските сили най-често се озовават във вечерните новини. Не забравяйте, че всеки двигател има сериозен предел и с тунинг частите започвате драстично да го прекрачвате.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!