Катастрофите, които промениха моторните спортове

Мнозина гледат моторните спортове за атрактивните катастрофи, които се случват. Зрелищата наистина печелят вниманието на публиката, но често завършват и с фатален край. Ето някои от историческите катастрофи в автомобилните спортове:

Катастрофата на Аертон Сена през 1994-а година променя драстично правилата във Формула 1. Пистата в Сан Марино отнема още един живот, преди този на Сена. По време на фаталния удар в мантинелата, болидът се е движил с 307 км/ч. Части от окачването политат навсякъде и една го удря в главата. След това се намаля мощността на двигателя, защитите на возилото и още редица други. 

Катастрофата през 1960 година в Дейтона 500 променя изцяло NASCAR. 37 пилота попадат във верижна катастрофа. Преди да стане официално състезание, американските шофьори тунинговат автомобилите си, за да могат да пренасят по-бързо нелегалният алкохол. 

Повечето състезателни автомобили не разполагат със стъклени прозорци, защото имат сериозно тегло, както и при катастрофа има твърде много парчета. След състезанието през 70-те години, возилата остават без странични прозорци и носят само защитни мрежи. Всичко това е благодарени на Ричърд Пети. Неговият Rebel губи управлението през 176-та обиколка, блъска се в защитната мантинела, колата се превърта няколко пъти, а ръцетe на Ричърд се озовават извън колата и изтърпяват зловещи наранявания. Пилотът оцелява, но промените вече са ясни!

NASCAR започват да мислят за аеродинамиката, след като Ръсти Уолъс излита през 1993-а година. С колкото по-висока скорост се движи един автомобил, толкова по-малък е контактът на гумите с асфалта. Ръсти излита със скорост от 321 км/ч и става сериозна опасност за останалите пилоти. Едва след това започва да се мисли за аеродинамика, поставянето на спойлери и редица други. 

И докато някои пилоти рискуват живота си, феновете на моторни състезания трябва да бъдат в пълна безопасност. След като возилото на Боби Алисън пука гума със скорост от 335 км/ч, колата му излита и се блъска в защитната ограда, а след това се връща и обратно на пистата. В резултат на това, NASCAR започва да добавя по-сериозна защита, както и намаляване на максималната скорост и мощността. 

Джулс Бианчи е първият пилот, който да умре през 2015 година. След близо 9 месеца от катастрофата в Япония, Бианчи умира в болница във Франция. В 43-тата обиколка на пистата, пилотът губи контрол и той се оказва изключително фатален. Съдиите смятат, че някои от най-сериозните фактори са мократа писта, високата скорост на пилота, както и механична грешка в болида са в основата на фаталния изход. 

След като Хенри Тойвонен и Серджо Кресто се състезават в Tour De Corse, техният автомобил губи контрол и катастрофата се оказва фатална и за двамата. На конкретният завой липсват съдии, които да разгадаят причината за катастрофата. Обвинението пада върху автомобилите от състезателна категория B, които разполагат с мощност от 500 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди. Съдиите са категорични, че не може да има безопасни състезания с подобна мощност и цялата категория е пенсионирана. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!