Най-евтиният тунинг

Тунингът винаги е бил начин за изразяване на младото поколение. Взимаш старата семейна таратайка, която се наследява след шофьорската книжка и се опитваш да й вдъхнеш нов живот. За жалост се отказваш много бързо, защото турбото и нитрото са твърде скъпи. Все пак е възможно да вдигнеш мощността на возилото по няколко евтини начина. 

1. Спортен филтър 

Те са създадени, за да вкарват повече студен въздух в цилиндрите на твоя автомобил. Колкото по-студен е въздуха, толкова по-силно става и възпламеняването в цилиндрите, а от там следва и забележимата разлика. Експертите смятат, че спокойно можеш да вдигнеш мощността с 5 до 7 конски сили. 

2. Изпускателната система

По-старите автомобили имат този проблем, защото тръбата е много по-дълга и изкривена. Използвай популярните "Cat back" системи. Те са с по-прави тръби, където катализаторът е много по-близо до двигателя. По този начин има по-бърза филтрация и изгорелите газове напускат двигателя по-бързо като освобождават място за следващото запалване в цилиндрите. Това може да се приложи в старите автомобили, защото новите катализатори не са създадени, за да напрягат допълнително двигателя. При всички положения може да усетиш подобрение в мощността на возилото, но все пак.

3. Катализатор

Това е онази част от автомобила, която ще пази околната среда. Филтрирането на изгорелите газове е доста сложна химична реакция, за която можеш да хванеш някой от техническия, с когото да развивате теми за ползата и вредата. Оказва се, че има няколко вида катализатори, с които можеш да подмениш оригиналния на автомобила си. Материалите за изработка са: керамика и метал. Керамичните не вдигат мощността, но металните (по-скъпи са) си заслужават. В зависимост от двигателя може да вдигнат между 5 и 10 конски сили. Инженерите смятат, че с допълнителна работа ще повишат драстично конските сили. Не е разрешено да подменяш катализатора си, ако не е счупен. Винаги можеш да си го счупиш и да продължиш с тунинга. 

4. Гумите

Не можеш да ходиш на маратон с кубинки, нали? Следователно ще трябва да се погрижиш за оборудването на твоето возило. Има достатъчно фирми, които предлагат своите продукти на пазара. Спортните гуми са с различна подредба на грайфера и са създадени за високи скорости. Не си купувай такива, ако ще използваш автомобила си за всекидневна работа. Пернишкият автомобилен съвет на високите скорости предлага да поставиш по-малък размер гуми, за да имаш възможност за по-високи скорости. Не забравяй, че скоростомера няма да отчита правилно и може да загазиш с някоя глоба.

5. Флашването

Почти всеки автомобил разполага с чип, който да контролира целия процес. В почти всеки сервиз ще откриеш едно лице, което да препрограмира твоя. Флашването ще промени концентрацията на въздух - гориво в цилиндрите и ще вдигне мощността на двигателя ти. Лесно може да се върне в нормалното състояние, ако имаш повреда и искаш да се възползваш от гаранцията. Точно в този момент идва и първият проблем: флашването е успешно на автомобили с турбо или суперчарджър. Всички останали няма да получат и половин конска сила от тази операция. Разлика може да има, ако производителя е ограничил двигателя. Тук идва и последната вратичка, която е закупуване на нов модулен чип, но цената става изключително солена!

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Иво
19 юли 2016 | 16:37

До коментар 5....човеко,вярно е,че не всичко в статията му е наред,ама да пишеш че всичко било пълни глупости е малко малоумно.С филтър и ауспух,наистина се вдигат малко конете. Мисля че мн правилно си сложил в кавички ,занимава,такива и работи,...,и да се надяваме да не попаднем на тебе в някой сервиз.

online business
12 септември 2013 | 21:17

nLnWub Thanks for sharing, this is a fantastic article post.Really thank you! Awesome.

2
06 юни 2013 | 13:39

Относно 4 т. по-малките гуми имат по-малка обиколка. Това съответства за по-голямо ускорение, но ПО-НИСКА максимална скорост. С по-малки гуми километража ще сочи ПО-ВИСОКА от действителната скорост.

Gosh
05 юни 2013 | 00:08

a az si misleh che e kato otbiqt ot patq na neq da izvadqt da si narejat salamcheto, lqba, i da zakusqt che 400km si e mnogo pat do morenceto :}

1
04 юни 2013 | 19:53

относно точка 5 ...И кво BMWто с тоя пластмасов колектор има турбо ли уа Танасе ?! смях в залата

1
04 юни 2013 | 19:51

Майко мила.... какви глупости сте писали ...автора да земе да се гръмне. Все едно жена е съчинявала статията. Всичко се разминава с реалността на 103,9% ПС: пиша като човек който се "занимава" с "такива" "работи".

1
04 юни 2013 | 15:40

Пейката на багажника е да притиска задницата към пътя, за да не олекне и да те изпревари докато летиш с 200 :D

;p
04 юни 2013 | 15:24

Пейката ти трябва за стабилност на колата при влизане в завоите с 200км/ч , което не ти го препоръчвам. Е естествено може пък да искаш да си гАзар. ;p

;p
04 юни 2013 | 15:22

Пейката ти трябва за стабилност на колата при влизане в завоите с 200км/ч , което не ти го препоръчвам. Е естествено може пък да искаш да си гАзар. ;p

Gosh
04 юни 2013 | 15:01

A peikata na bagajnika?