Най-опасните писти

Формула 1 е синонимът за скорост. Натискането на педала, невероятното ускорение и жестоката подготовка е само част от нещата, през които минава един пилот. Формула 1 не е била винаги толкова изрядна и през годините е дала доста жертви, за да се превърне в това, което е сега. Виж най-опасните писти, които се поставят в черната статистика на този автомобилен спорт. 

1. Индианаполис

Пистата е била част от Формула 1 през 50-те години на миналия век. Пилотите летели до САЩ, за да участват в състезанието, но се оказва, че това е една от най-смъртоносните писти в класацията. Седем човека умират на пистата със скорост над 160 км/ч. Високите скорости се повишават с всяка следваща година, а това допринася за повече фатални катастрофи. 

Чет Милър (1953 г.) се забива със 160 км/ч в бетонна стена и умира на място. Мани Аюло(1955 г.) има проблеми с управлението по време на тренировка и също се забива в стена. 

Бил Вукович (1955 г.) е шампионът на пистата от миналата година и същата година се представя отлично на пистата. В опита си да избегне катастрофа пред себе си, Вукович завива рязко в предпазната стена. Болидът се приземява с носа напред и избухва в пламъци. Лекарите установяват, че пилотът умира на място със счупен врат и не е усетил нищо от пламъците. 

Кейт Андрюс (1956 г.) също няма късмет на пистата и по време на тренировка губи управлението и се разбива в предпазна стена с 236 км/ч. Пат О'Конър (1958 г.) преживява същата катастрофа като тази на Вукович. Той също се опитва да избегне катастрофа и излита от пистата. Двамата пилоти са управлявали синя кола с номер 4 и двамата стартират пети в състезанието. 

Джери Ънсър (1959 г.) участва в жестоката катастрофа през 1958 година и оцелява, но по време на тренировката губи управление и се забива в предпазната стена. Неговият болид не излита от пистата, а остава на място и мигове по-късно експлодира. Ънсър умира от изгаряния и след този инцидент се въвеждат огнеупорните костюми за състезателите. 

Боб Кортнър (1959 г.) е оптимист за Индианаполис. Той карал доста смело по пистата, но въздушен поток блокира управлението на автомобила и Кортнър катастрофира и умира от раните си по-късно през деня. 

2. Нюрбургринг

Една от най-тежките и трудни писти за всички пилоти. Нюрбургринг е писта, на която се тестват нервите на всеки отбор, състезател и автомобил. Пистата е на второ място с фатални инциденти, но често става домакин на най-жестоките катастрофи. Немската писта е била често бойкотирана за ниските нива на безопасност и безкрайната и дължина. Във Формула 1 се изпитвали огромни натоварвания, а и разстоянията са изключително опасни. Неслучайно е на второ място като най-опасна писта в света на автомобилния спорт. 

Онофре Маримон (1954 г.) е първият, който загива на тази писта. Аржентинецът не успява да вземе острият наклонен завой в квалификацията и губи контрол. Той удря дърво и се преобръща няколко пъти, докато болидът не остава с главата надолу. Неговото последно причастие е в колата и той умира малко по-късно. 

Питър Колинс (1958 г.) се състезава с Ferrari и се нарежда на третото място в класацията. По време на състезанието за първото място губи контрол и се блъска в оградата. Ударът е толкова жесток, че пилотът излита от кокпита и се сблъсква с дърво. Ударът е сериозен и пилотът умира по-късно от травми по черепа. 

Карел Годин де Бофор (1964 г.) неговото състезание завършва много грозно. Бофор завива внезапно и излита от болида на Porsche. Карел е откаран в болница с жестоки наранявания по главата и гърдите, от които умира след три дни. 

Джон Тейлър (1966 г.) умира при сблъсък с друг болид по време на първата обиколка на състезанието. Причината за сблъсъка е жестокият дъжд, който се изсипва и намалената видимост. Болидът се възпламенява и Тейлър умира от изгаряния след пет дни в болницата. 

Герхард Митер (1969 г.) е изключителен пилот за времето си. Той е нает от BMW за тестов пилот на болидите на Формула 2. По-късно става състезател във Формула 1 и умира с един от болидите, които е тествал. Причината за катастрофата е сериозна повреда в окачването. 

3. Италия

Италия използва няколко писти във Формула 1. Първата е Модена, а втората остава Монца. Трябва да отбележим, че Сан Марино може да влезе в класацията на Италия, но след като смятат, че са най-старата република, ще ги броим за независими! Пистите са доста страховити, а по онова време е било по-безопасно да караш тиган, отколкото състезателен болид! 

Първата жертва на Модена е Чарлс Де Торнако (1953 г.) Той има само 4 състезания в състезателната си кариера. Торнако преобръща болида си и умира от сериозни наранявания по главата. На пистата нямало необходимата и адекватна медицинска помощ, което коства живота на пилота по-късно по пътя за болницата. 

Еудженио Кастилети (1957 г.) умира на 26 години, докато тества болида за следващия сезон. Сблъсъкът е толкова жесток, че тялото му прелита 91,4 метра, а скоростта, с която е летял е 136 км/ч. Болидът се преобръщал многократно и се приземил в ложата на зрителите, но за щастие нямало пострадали. Кастилети е умрял на място от фрактура на черепа. 

Джулио Кабианка (1961 г.) намира своя край на същата писта, както своя приятел. По време на тестовете на Cooper-Ferrari, болидът има проблеми с педала на газта и започва да ускорява доста сериозно. Кабианка не успял да спре ускорението и напуснал пистата през изхода (по това време имало хора, които работели и оставили главната врата отворена). По пътя към изхода се сблъсква с един от зрителите, италианецът се бори с управлението и се забива в стената на работилница. По пътя се сблъсква с велосипед, малък миниван и три паркирани коли. Освен Джулио, смъртта си намира и моторист, който умира от тежък метален блок, закрепен на покрива на минивана. Пилотът е в съзнание след катастрофата, но умира по-късно в болницата. 

Волфганг фон Трипс (1961 г.) е първата жертва на Монца. Германецът е бил ветеран в катастрофите и често не е завършвал състезанието (1956 и 1958 г.). На Монца е имал нужда от третото място, за да спечели шампионата. Неговият болид се сблъсква с този на Джим Кларк и излита от пистата. Болидът се забива в ограда, а пилотът е изхвърлен от кокпита и умира при сблъсъка. За жалост с него умират и 15 други зрителя, които се намират зад оградата. 

Йохен Риндт (1970 г.) е единственият пилот, който печели шампионата посмъртно. Риндт умира на място при последната тренировка на Монца, когато неговата кола се сблъсква в ограда и буквално се разпада. По това време вече се въвеждат и предпазните колани. Предполага се, че парче от кокпита прерязва гърлото на пилота, но според лекарите, Йохен нямало да оцелее, защото имал жестоки наранявания по краката. Катастрофата е на абсолютно същото място, където умира и фон Трипс. 

Рони Питърсън (1978 г.) няма късмет на Монца. Първо успява да унищожи своя болид Lotus 79 с тотална щета и с доста сериозни наранявания по краката. Отборът на Lotus вади резервен 79, който е изработен специално за Андрети, а Питърсън не успява да се събере в него, защото е по-висок. Единственият автомобил, който може да свърши работа е по-стар модел 78, който не се поддържа от миналата година, но се предвижва с отбора, за да не попадне в грешните ръце. В Питърсън започва състезанието с по-стар болид. Питърсън участва в масова катастрофа на първия завой заедно с още много други състезатели. Болидът се запалва, но пилотът е изваден от своите съотборници, преди да пострада по-сериозно. Голяма част от пилотите в мелето се опитва да скрие грозната гледка на Рони, за да предотврати по-сериозна депресия и шок. Питърсън умира в болницата, след като костен мозък попада в кръвообращението и засяга основни органи. 

4. Белгия

Белгийската писта Circuit de Spa-Francorchamps е също в черния списък на участниците във Формула 1. На една и съща дата стават два фатални инцидента, а няколко години по-късно, състезанието напуска един от най-добрите състезатели. Най-фаталното състезание на Spa е през 1960 година. 

Крис Бристоу започва състезанието уверено и в преследването на болида на Ferrari губи контрол и се забива в "Burnenville" със скорост над 200 км/ч. Няколко минути по-късно същата грешка коства живота на Алън Стейси. Причината за неговата катастрофа според зрителите е птичка, която се сблъсква в лицето на пилота. Не е ясно дали Стейси умира на място или изпада в безсъзнание преди сблъсъка. 

Жил Вилньов (1982 г.) умира на пистата, докато се опитва да спечели няколко предни позиции. Той е само с една секунда зад 6-тото място и използва последните 8 минути от квалификацията. По пътя настига Йохан Масс, който се движи много по-бавно. Масс веднага се мести в дясно, за да освободи състезателната линия, но Вилньов прави същото и следва страховит сблъсък. Болидът на канадеца излита във въздуха със скорост от 200-225 км/ч и лети повече от 10 метра. Вилньов се отделя от болида, но все още е вързан за седалката си е открит на 50 метра от катастрофата без каската си. Жак умира от фатална травма на врата същия ден. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
i love pron
11 октомври 2018 | 21:08

wv6qn6 Looking forward to reading more. Great article post.Much thanks again. Really Great.

suba buba
08 ноември 2017 | 16:47

80qRRp Thanks again for the blog.Really looking forward to read more. Want more.

porn videos
16 май 2016 | 17:53

dOYY1j There as certainly a lot to know about this topic. I love all of the points you have made.

fuck your mom
14 май 2016 | 04:33

That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very precise information Thank you for sharing this one. A must read article!

click
28 септември 2015 | 07:30

jfAjuM Thanks for sharing, this is a fantastic blog post.Much thanks again.

crork backlinks
03 септември 2015 | 18:02

UaI4R2 Some genuinely fantastic posts on this internet site , regards for contribution.

crork seo
30 май 2015 | 01:24

iQ3StM Thank you for the auspicious writeup. It in reality used to be a enjoyment account it. Look complex to more brought agreeable from you! However, how can we keep up a correspondence?

awesome seo
18 юни 2014 | 19:35

58k8MB Muchos Gracias for your post.Really looking forward to read more. Fantastic.

stunning seo guys
19 април 2014 | 19:35

zCF4Xf Very neat blog.Really thank you! Fantastic.

best prices
22 март 2014 | 21:03

zccm2H I appreciate you sharing this blog.Much thanks again.

awesome link building
24 септември 2013 | 22:09

58vT89 Im grateful for the blog article. Want more.

best place for make money online
12 септември 2013 | 01:41

1kxGuq Thanks again for the article post. Really Great.

best link building
04 септември 2013 | 05:38

v2QBxQ I really enjoy the blog article.Really looking forward to read more.

awesome links for you
19 август 2013 | 20:42

isuppO Thank you ever so for you blog post.Really looking forward to read more. Really Cool.

best social bookmarks
19 юни 2013 | 22:59

cfCr0C Say, you got a nice article. Want more.