Range Rover Sport пише правилата на пътя

Преди няколко седмици писахме за бюджетните 4х4 машини, които човек може да кара всеки ден. Критиките не закъсняха, защото пазарът е толкова голям, че е изключително трудно да лимитираме изборът само до няколко автомобила. Автомобилите с 4х4 задвижване се променят с всяка следваща секунда от пускането на малкия Spyker с 60 конски сили през далечната 1903-та година. След него идват иновациите от Ford, Mercedes-Benz, Audi и още много други. Не можем да пропуснем и прословутия GAZ, който все още се смята за изключително проходимо същество. През 1947-ма година се появява и компанията Land Rover. 

Морис Уилкс създава първия модел от вдъхновение на WWII Jeep, с който прекарал лятото в Уелс. Първите модели били използвани от армията и с простата си конструкция предлагали моментално сервизиране, което идвало след хиляди мили. Армията и до днес обожава простотите и ефективни решения, защото именно те се налагат като най-успешни. През 2005-та година, компанията представи за първи път и Range Rover Sport. Хората от Top Gear веднага го заклеймиха като возило за футболни звезди и основен избор на Уейн Руни. Range Rover Sport се различава драстично от своите колеги в същата категория и има защо. 

1. Различен е

Получавате 7-местен просторен SUV, който може да Ви заведе навсякъде. Благодарение на алуминиевото си тяло, теглото се намалява с 420 килограма. Изборът на двигател също е от значение, защото всеки е инвестиция и заявка за много забавления на пътя и извън него. За разлика от много американски автомобили, които приличат на прехранени бодибълдъри, Range Rover Sport е олицетворение на истинското зло на пътя. Хищна и агресивна предница, линии по цялото тяло за подчертаване на мускулите, както и оформяне на необходимата аеродинамика и задница с ауспуси, които напомнят за дулата на картечници. Това е изборът за хората, които не само искат да бъдат различни на пътя, но и много щастливи. 

2. Интериор

За разлика от Lexus, които обичат да представят своите SUV машини като нещо средно между Millenium Falcom и USS Enterprise, Range Rover Sport е нещо съвсем различно. Няма да се озовете в морето от копчета, дисплеи, настройки и бутони за изстрелване на ракети. Land Rover обичат дискретния комфорт, не Ви лишават от него, но позволяват да се съсредоточите върху основните неща като самото пътешествие.

Качвате се във возило, което само върши работата си и не смята за необходимо да споделя всичко, което се случва на пътя. По-голямата част от бутоните и настройките е изместена в централната конзола, далеч от волана. Това в никакъв случай не означава, че ще бъдете лишени от екстри. Range Rover Sport разполага с всичко необходимо, за да прекарате една седмица в разучаване на настройките, но това не е задължително. Разполагали ли сте със сонар във возилото си? И ние не сме! 

3. Sport? 

В горните редове написахме, че двигателят е в основата на всички забавления. Той ще бъде отговорен за фишовете за превишена скорост и съдейки по сериозния избор, собствениците със сигурност ще се борят с много изкушения, защото тук няма да откриете понятието "бавен"! В шоурума ще имате правото да изберете между 6 двигателя: 4 дизелови и 2 бензинови. Разликата между тях е, че има бързи и по-бързи. Дизеловите двигатели ще разполагат с мощност от 190 до 340 конски сили. Разходът между всички започва от 6.4 до 8.7 литра на 100 км. и трябва да се признае, че е повече от задоволителен, след като говорим за такава мощност. Обърнете внимание на дизеловия LR-SDV6 Diesel Hybrid, който е приятелски настроен към природата и идва с най-много конски сили и икономия на гориво - 6.4 литра. Почитателите на високи скорости ще пропуснат дизеловите двигатели и ще се насочат към по-жадните и значително по-нощни бензинови двигатели. 3.0-литровият бензинов LR-V6 ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.1 секунди, предлага 340 конски сили с разход от 10.7 л на 100 км. По-впечатляващото решение за нас е LR-V8 Supercharged 5.0-литров шедьовър със скромните 510 конски сили и само 5.3 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. с разход от 12.8 литра. Бензиновият двигател остава за ценителите, които могат да си позволят да не мислят за разхода на гориво. В тях е компресиран мощния и див рев на разгневено гризли, след който ще се обръщаме всеки път, когато смачкате педала на газта. Достатъчно спортно ли е? 

4. Колко спортно е? 

Реално погледнато, изобщо не може да влезе в категорията на спортните машини. Защо? Спортните модели на много марки се предлагат с една изключително важна екстра - те са неудобни. Покупката на спортен автомобил най-често означава, че Вие сте задължени да платите повече, но да получите по-малко. Спортният автомобил не е създаден, за да бъде всекидневен, той е създаден, за да бъде бърз. Очаквате бърза, мощна и красива машина, но получавате нещо далеч по-зловещо. Редица компании ще поискат повече от вас, за да махнат стандартните седалки и да поставят на тяхно място неудобните Recaro, ще загубите климатика си, защото той тежи твърде много, забравете и за задните седалки - болидите от Формула 1 са едноместни. Окачването ще Ви преразказва "Принцесата и граховото зърно", всеки път, когато карате по павирана улица, а нископрофилните гуми изобщо няма да бъдат щастливи, когато излезете на родната магистрала. Това най-често е представата за Sport - двигател с волан и седалка. Range Rover Sport няма нищо общо с горното описание. Той е удобен, просторен и винаги ще Ви предлага един особен уют. С него ще се чувствате у дома - всеки път. Той може да бъде изискан, културен и дискретен, но също така и много агресивен, защото с натискането на педала ще забележите автентичното изправяне на предницата, ще чуете детонацията във всяко бутало, както ще направят и всички зад Вас. Range Rover Sport не е спортен, той е просто съвършен за всеки терен. 

5. Какво точно ни казва рекламата? 

Всеки път, когато производителите на луксозни автомобили решат да пуснат нов автомобил, те го подлагат на всички възможни мъчения, преди да връчат ключовете. Porsche отиват до Антарктида, за да проверят дали возилата им ще се справят както трябва. Land Rover отиват до пустинята, където се изправят срещу Руб ал-Хали. Тя е най-дългата пустиня, ако не броим Сахара. Дължината е 1000 километра, а площта е 620 000 квадратни километра. Пясъчните дюни могат да достигнат височина до 250 метра. Освен пясъкът, в пустинята има и много солени участъци. Дневните температури варират от 47 до 51 градуса по Целзий. Както сами се досещате, това не е разходка в парка. Изминатото разстояние е 849 километра, а часовниците са заковани на 10 часа и 22 минути със средна скорост от 81.87 км/ч. Рекордът е направен със стандартна конфигурация. Поставеното време в Pikes Peak е 12 минути и 35.61 секунди. Напомняме, че рекорът е на Себастиан Льоб и е 8:13.878. Постижения от този вид ще Ви карат да се усмихвате всеки път, когато сте зад волана, осъзнавайки, че притежавате сериозен партньор в гаража! 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Печели Пари
27 ноември 2014 | 19:00

ПЕЧЕЛЕТЕ ПАРИ ОТ ТОП 17 НА НАЙ-ДОБРИТЕ САЙТОВЕ САМО И ЕДИНСТВЕНО КАТО ПОТРЕБИТЕЛИ, КАКВИТО СТЕ НА ФЕЙСБУК, НО ОТ ТАМ НЕ ВИ ЗАПЛАЩАТ ЗА ТОВА ЧРЕЗ СТРАНИЦАТА С НАД 23 000 ПОСЕЩЕНИЯ. ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ПОСЕТЕТЕ ПОСОЧЕНИЯ САЙТ ЧРЕЗ ГУГЪЛ-------->p e c h e l i o n l i n e. o v o . b g