Застава не остава!
 

Последната кола от марката с 30-годишна история ще слезе от поточната линия днес. Тези автомобили винаги са били обект на подигравки както в Сърбия, така и на Запад, заради грубия дизайн е ненадеждността си.

 

Застава е една от най-евтините коли в света и бивша Югославия изнася тази марка в над 70 страни. Социологическите изследвания сочат, че един на всеки двама сърби притежава или е притежавал соц-машината, включително и сръбският вицепремиер Божидар Джелич.

 

За министъра на западната ни съседка колата е символ на правителствената подкрепа към сръбската икономика, посочва BBC.

 

"В Сърбия Застава е част от фолклора. Всички знаят, че колата не е последна дума на техниката, но тя напомня на хората за добрoто старо време" - обяснява Джелич.

 

Малко история:

 

През 70-те и 80-те има бум на продажбите на Застава в Северна и Южна Африка, както и в Западна Европа

 

Голяма част на моделите на Fiat се сглабяха до скоро в сръбския автомобилен завод, а модерният си външен вид Застава дължи именно на Fiat Punto, по чийто дизайн е изработена.

 

Последните държави, в които Сърбия изнася „гордостта си“ са Черна Гора, Хърватия, Македония, Гърция, Полша, Либия, Сирия, Тунис, Египет

 

Още по темата

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
mitaka
23 ноември 2008 | 13:52

kolata e mn dobra :)