Хапвай, за да помниш
От известно време (не помним колко точно) имаме проблеми с паметта и виним няколко марки бира, водка и вино за това. Мислехме да ги съдим, но после забравихме. А след това открихме, че за подобряване на паметта можем да използваме едно от най-любимите ни средства (освен алкохола) – храната! Ако и ти забравяш важни неща или си забравил, че ги забравяш, чети надолу.

 

 

Сьомга

Малко е прекалено изискано като ястие, вкусът е много различен от този на кебапчетата, а и не е евтина риба. Но учените твърдят, че яденето на сьомга ти набавя онези омега-3 мастни киселини, които били полезни за камара неща, включително и паметта ти. Стимулирали мозъка, разби'иш ли, а пък и забързвали метаболизма. Така че може дори да поотслабнеш. Ако не се тъпчеш, разбира се.

 

 

Слънчогледово семе

Точно така – люпи наволя! Семките съдържат яко витамин Е, а това предпазвало мозъка ти от стареене. Още от същото витаминче можеш да си набавиш от фъстъчено масло, броколи, киви, манго и др.

 

 

Боровинки

И от тях няма да пълнееш, а пък били много полезни за краткосрочната ти памет. Т.е. ще си спомняш, че си закусвал нещо с боровинки поне до края на деня.

 

 


 

 

Говеждо

„А ти обичаш ли говеждо?“ питаше непрекъснато един наш приятел и, въпреки че не схващахме шегата, се смеехме тъпо. Сега разбираме, че може би е искал да ни предпази от Алцхаймер. Да, това прави говеждото, а и диетолозите твърдят, че дори ако се занимаваш с фитнес, трябва да ядеш и храни с друг тип протеини – не само пилешко и риба, нали.

 

 

по Askmen.com

Още по темата

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Mohamed
07 август 2013 | 17:03

Thanks for cobrginutint. It's helped me understand the issues.