Храни полезни за сърцето

Ако си като нас, сигурно всяка обедна почивка отскачаш до скарата отсреща и си купуваш кебапчета с пържени картофи и голяма бира. От време на време разнообразяваш с пица. Класически обяд, няма спор, но не е много полезен.


Поне когато не си на работа, тоест в събота и неделя, се погрижи да хапваш нещо по-здравословно. Днес ти показваме 10 храни, полезни за сърцето:


Овесени ядки


То е ясно, че на работа няма как да си забъркваш овесени ядки, но както казахме през уикенда, можеш да минеш на по-лек режим. Избери такива, които са богати на фибри, можеш да нарежеш и малко банан или друг плод за повече вкус и витамини. Това е закуска, която ще се хареса и на нея.


Сьомга


Помага срещу високо кръвно налягане. На нея ще й хареса, защото е лека и нискокалорична храна. Препоръчва се два пъти в седмицата, като това намалявало риска да умреш от сърдечен удар с една трета.


Ако не харесваш съомга, можеш да заместиш с риба тон, херинга или луканка. Това последното си го измислихме, за да те проверим дали четеш внимателно.


Авокадо


Авокадото е много полезно и можеш да го прибавяш като съставка, с която да разнообразиш сандвич, салата или друго ястие.


Малини


А също и къпини, боровинки, ягоди. Намалявали риска от заболявания на сърцето и от рак.


Варива


Леща или боб. Не са сред най-изисканите ястия, които можеш да се сетиш, но са полезни и лесни за готвене. Един път в седмицата ще преживееш една леща.


Спанак


Листата са богати на белтъци, железни и калциеви соли и витамин A, B1, B2, C (аскорбинова киселина).


Ако си от тези, които го мразят, просто яж зеленчуци. Доказано е, че мъжете, които ядат зеленчуци всеки ден, намаляват риска от сърдечни заболявания.


Ленено семе


Лененото семе съдържа антиоксиданти (вит. А, Е, С). В 100 г ленено семе има 120 мг витамин Е, който от своя страна защитава в организма F-витамините.


От няколко години лененото семе влиза в задължителното меню на американските ученици! В много страни са започнали да го добавят в хляба. Някои казват, че лекува всичко, включително импотентност! Добави го към млякото с овесени ядки.


Ядки


Бадеми, орехи и така нататък – дават енергия, полезни са и са супер мезе към бирата или уискито.


Зехтин


Вместо олио, слагай в салатата зехтин. Изследвания показват, че в държави, където зехтинът е широко разпространен (на първо място тук е о-в Крит) има много по-малко смъртни случаи от инфаркт, отколкото в други страни.


Соя


Соята намалява нивата на холестерол. Като избираш соеви продукти, обаче гледай колко сол съдържат. При някои по-евтини варианти, има прекалено много, а това влия зле на кръвното.

Още по темата

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!