Корабокрушенията, които можеш да видиш и до днес

Смята се, че съществуват около 3 млн. неоткрити корабокруширали кораби, пръснати по дъното на Световния океан. Някои от тях са на хиляди години. Много потънали кораби са обявени за исторически значими и защитени от ЮНЕСКО като част от подводното културно наследство. Част от тях са изоставени, а други са превърнати в туристически атракции. Последното корабокрушение, което прикова вниманието на света, беше това на Costa Concordia, който се обърна във водите край западния бряг на Италия през януари 2012 г. Неговата огромна осанка привлича хиляди туристи в района. Операцията по изтеглянето на кораба започна още в средата на 2013 г., но ще продължи още дълго. 

Ето още няколко зрелищни корабокруширали кораби, които си струва да посетите, докато все още са там: 

World Discoverer 

Това е круизен кораб, построен през 1974 г., който прави пътувания до Антарктика, където пътниците му наблюдават движението на полярния лед.   Скалата, която пробива корпуса на World Discoverer на 30 април 2000 г., се намира край Соломоновите острови. След като пътниците са прекачени на ферибот, капитанът насочва кораба към Родерик Бей. Той все още се намира на същото място.  

Mediterranean Sky 

Първоначално той е наречен City of York, когато е построен през 1952 г. в Нюкасъл, Англия. Лайнерът пристига в Лондон през ноември 1953 г. Неговото последно пътуване е през август 1996 г., когато плава от Бриндизи до Патра. Заради финансовото състояние на дружествата, чиято собственост е, Mediterranean Sky е конфискуван през 1997 г. в Патра. Две години по-късно е изоставен в Eleusus Gulf в Гърция. В края на 2002 г. корабът започва да поема вода и да се накланя. За да се спре неговото потъване, той е изтеглен в плитки води. През януари 2003 г. Mediterranean Sky ляга на една страна, както и до днес очаква съдбата си. 

MV Captayannis 

Това е гръцки кораб, който превозва захар. Плавателният съд потъна в река Клайд в Шотландия през 1974 г. след сблъсък с танкер по време на тежка буря. Танкерът не понася щети, но сблъсъкът е погубен за Captayannis и тя намира лобното си място в плитчините край брега. По-ценните метали и фитинги са откраднати от мародери. С времето Captayannis се превръща в дом на морските създания. 

SS America 

Това е презокеански лайнер, построен през 1940 г. След повече от петдесет години на вода, лайнерът е продаден през 1993 г. с намерението да бъде ремонтиран и да се превърне в петзвезден хотел-кораб, закотвен край тайландския остров Пукет. Той е преименуван на American Star и потегля на буксир от Гърция към Атлантическия океан. Сто дни по-късно обаче попада в гръмотевична буря, съобръженията за теглене са счупени и всички усилия да бъдат поправени са неуспешни. Екипажът на American Star е бил спасен от хеликоптер, а корабът оставен на произвола на съдбата. На 18 януари той засяда край западния бряг на остров Фуертевентура на Канарските острови. От тогава той бавно потъва, а към март 2013 г. корабокрушението е видимо само по време на отлив. 

Dimitrios 

Това е малък товарен кораб, построен през 1950 г., който засяда край гръцките брегове на 23 декември 1981 г.  Има много слухове и теории за произхода на кораба и как се е стигнало до засядането му. Според повечето разкази той е използван за контрабанда на цигари между Турция и Италия. Заловен е от пристанищните власти и след като е освободен, е подпален, за да се скрият доказателствата за контрабандата. Смята се, че е вероятно корабът да е акостирал в близкото пристанище на 4 декември 1980 г. заради извънредна ситуация на борда. След това той е изоставен заради финансови проблеми, възникнали с екипажа, повреда в двигателя и застрахователни искове Въпреки че е местен няколко пъти от сегашното си място, не са правени опити да бъде възстановен.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Gosh
07 април 2014 | 15:45

toq na ravda shto nikade ne go pishe :D ili veche go nqma?