Пием в пъти повече маркова ракия по празниците

С близо 1/3 се повишава продажбата на ракия, която купуваме за подарък или за празничната трапеза, сочат данни за пазара и потребителското поведение, изнесени от най-известната марка ракия у нас. Над 60% от запитаните на национално ниво консуматори посочват, че избират сами своята ракия, като най-често място за покупка са големите търговски вериги и хипермаркети. Ракията продължава да е най-често консумираният вид алкохол при гостуване в приятели, като се запазва тенденцията гостите да носят по бутилка със себе си като подарък на домакините. Именно затова посочват, че имиджът на избраната ракия е от съществено значение. Консуматорите от големия град търсят традиции и произход, гаранции за качество и не на последно място – модерен имидж. За по-младото поколение е важно тяхната марка ракия да бъде актуална както визуално, така и като комуникация. Посочват като важно и тя да съответства на техния стил на живот, защото я консумират предимно с компания в заведение или на домашно събиране.

Основната консумация на ракия продължава и през тази година да е съсредоточена у дома, като държи 60%. Останалите 40% са за консумация в заведение, където ракия се пие основно на вечеря с приятели през уикенда. Запазва се и тенденцията бутилката ракия да е един от предпочитаните подаръци за домакините при гостуване. Запазва се тенденцията ракия да се пие предимно от мъже, като жените продължават с бавни темпове да увеличават своя дял и вече държат 35%. И двата пола асоциират тази категория с настоящите празнични поводи и трапезите, които подготвят. През останалите месеци от годината те асоциират ракията със специални семейни поводи като рождени дни и сватби, или със спокойствието, домашния уют и добрата компания.    

Потребителите на маркова ракия от години са лоялни и избират дадена марка заради региона, с който тя се асоциира, сочат още проучванията. През 2016 година марката Пещерска държи лидерство по разпознаваемост на национално ниво, като продължава да е и най-предпочитаната по специални поводи. Консумацията й все повече се измества към големите градове, където присъства основно със своята Отлежала версия. И тази година над 50% от запитаните избират сред множеството наложени марки именно Пещерска. Най-често консумираните ракии в България, както на годишна, така и на месечна база, са Пещерска гроздова и Пещерска Отлежала. Те задържат лидерска позиция по брой лоялни потребители, като пазарните проучвания сочат, че с всяка година успяват да привлекат и нови, най-често сред по-младото поколение. Гроздовата ракия е най-честият избор на жените между 45 и 55 години и предпочитаният избор на мъже между 25 и 29 години, живеещи в София и с добри доходи. Пещерска Отлежала от своя страна печели поколението 35-45 годишни, с по-активен социален живот. Избират я заради доверието в качеството, историята й и не на последно място – достъпността. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!