10 причини да карате Alfa Romeo

Автомобилите са форма на религия за мъжа. Понякога минават всякакви граници и се превръщат в диагноза, която със сигурност може да граничи с мания, а манията вече е нещо страшно. Такива симптоми можете да откриете във феновете на BMW, които обожават грубата сила, специфичната предница и онези особени кръгли фарове, които правят чудеса с женското съсловие и само с инсталирането на евтин ксенон, всичко става съвършено. Почитателите на Honda също не могат да бъдат пропуснати, защото често можете да видите човек, който чака три месеца, за да пристигне новата гарнитура на двигателя, защото е поръчана директно от Япония и неговият самурай не може просто да бъде с части от други фирми. 

Кажи ни каква кола караш и ние веднага ще ти кажем какъв човек си. Из огромния избор на автомобили, подозираме, че ще попаднете и на една марка от Италия. М-да, италианците са странни хора, които могат да готвят добре, имат красиви жени (в повечето случаи) и понякога играят много добър футбол (FORZA MILAN), но някъде между теза занимания са решили да правят и коли. Някои са просто шедьовър, други са божие наказание. Някои са Ferrari, други са тунинг от Перник. Автомобилната марка, за която искаме да говорим, е събрала по-малко и от двете. Със сигурност е оставила горчив вкус в устата на мнозина, но като всяка една италианка, прави чудеса, когато сте готови да й купите най-скъпото. И точно сега ще извършим грях срещу автомобилна Германия, защото следват 10-те причини, поради които да карате Alfa Romeo. 

Можете да кажете абсолютно всичко за италианците, ала нямате право да зачеквате темата за красотата. Това е страната, в която са се родили най-много архитектурни чудеса, там ще откриете повече изкуство, отколкото можете да понесете. Най-важното е, че точно това качество се е предало и напред в автомобилната им индустрия. И докато някои хора очакват новия фейслифт, или лед светлените, Alfa изпреварват времето и пускат, колата, която всички са искали, но никога не са могли да си я представят. И това е факт.

Подозираме, че е било доста трудно да мечтаете за стария Запорожец, когато сте били деца. Истината е, че почти всеки е имал няколко италианки в символичния гараж от Matchbox. Повечето са имали двигател с рев на няколко гласни детски струни, които никога не са завършвали добре, ала все пак не трябва да забравяме, че само една днес е достъпна. Това, което разбрахме е, че винаги сме искали Alfa, детето в нас (най-чистата човешка форма) е мечтало именно за Италия. Не знаем какво правят дизайнерите на Alfa, но в повечето случаи успяват да събудят точно онези чувства. Зад седалката на Alfa, вие сте героят от любимия филм, вие сте пилотът, вие сте човекът. И това усещане е незаменимо! 

"Радиото е душата на колата, мой човек!", казваше Павката и няма как да не се съгласим с него! Още по-интересното е, че много често италианците подписват договори с аудио производители, които познават много точно какво изпитваме, когато от колоните запее Миле Китич Роб Доуган и след това тръгне абсурдното китарно соло на "The National". Новите модели разполагат с галещите ухото "Bose", но сме длъжни да напомним, че и старите бегачки не разполагат с нещо по-лошо. 

Това е единствената кола, за която никога няма да чуете нещо лошо в Top Gear. Самият Кларксън смята, че не сте автомобилисти, преди да седнете зад волана на Alfa Romeo. Щом критик като него може да се пречупи и да каже точно това, тогава какво право имат да говорят всички останали? 

Нека изпее песента на своя народ!

Alfa Romeo остарява изключително добре и ако вие се погрижите за нея, тя ще върне жестта и ще ви докарва онази усмивка, за която мнозина четат в големите книги или гледат в киното онези, които натискат педала на нещо зловещо и мощно. Такава може да е историята с 1750 GTV - колата с незабравим саундтрак. 

Ако търсите автомобил с повече от външен вид и по-голяма душа от всички останали, тогава ще изберете Alfa. М-да, старите модели са ръбати и не толкова привлекателни. Изглеждат странно, не се вписват особено с околните автомобили, на моменти могат да бъдат груби. Въпреки това ще откриете една от най-удобните седалки, в които някога сте сядали. Позицията на шофьора може да изглежда малко странно и все пак откривате всичко толкова интуитивно, че просто ще се чудите какво сте карали преди това. Един поглед напред ще ви покаже загладен, красив и спортен хетчбек, много преди да бъде представен от останалите производители. Огромните кръгли циферблати, мекият червен цвят и мъркащият мотор, са само малка част от бонусите. 

Най-малкият двигател, който можете да откриете е 90 конски сили. Най-големият е въпрос на личен избор. Искате V6? Можете да го получите в много по-добро състояние от всяка друга сходна бегачка, както и по-евтино. Искате бърз дизел - Alfa! Искате кола, с която да се гоните по-магистралата - Alfa. Това винаги ще бъде правилният избор и дори най-обикновените извънградска разходка ще бъде приключение. Практически сте готови да се ожените за нея, но съдът още не позволява.

За съжаление няма как да не говорим за техническите проблеми и поддръжки. Почти всяка италианска машина има отрицателна слава на автомобил, който рано или късно ще придобие собствено мнение и няма да ви бъде толкова вярна. Не сме сигурни колко евтина е поддръжката, ала сме чували, че има собственици, които никога повече не желаят да се докоснат до Италия. Безсмъртни коли няма, но ако това ви успокоява, скоро ще се появят коли, които разполагат с достатъчно мощност, високо качество и немска прецизност, защото VW споделят, че имат сериозни апетити към тази марка. Много грешки бяха поправени в хода на производство, което пак е лъч светлина. 

Знаете ли в какво се изразява истинското автомобилно щастие? Според италианците, това е колата с мек покрив, горещо слънце и морето, което да ви се пада от едната страна. Ако поне веднъж успеете да направите това пътешествие, слизайки от магистралата, усещайки вятъра между ушите и щастието от всеки завой, едва тогава можете да разберете какво точно е удоволствието от Alfa. 

Автомобилният свят е пълен с достатъчно песимисти. Тук лошите новини и негативите идват по-бързо, отколкото си мислите. Кажете на човек, че карата Alfa Romeo и първата реплика ще бъде "Ти си луд, те се чупят толкова много!". Истината е, че всички коли се чупят, просто няма машина, която все още да може да издържи на зловещия тормоз и наказанията, които предишният шофьор е сътворил. И все пак познаваме хора, които до днес обслужват колите си редовно и нямат никакви проблеми. Важното е, че след близо 10 години, отново можем да видим усмивката им на лицето, което означава, че марката не ги е продала. 

Можем да ви дадем състезателни факти, да открием колата, която с правилна поддръжка е изминала достатъчно километри, за да я наречем достатъчно надеждна. Просто няма смисъл от това. Италианските автомобили привличат определена група хора. Собственикът на Alfa е авантюрист, автомобилист и ценител на красивото. Можете да ни наречете луди, но всичко красиво струва много. Няма значение дали говорим за жени, коли (няма значение от марката), техника и още много други. Ако искате Alfa, ще трябва да платите за това удоволствие. Понякога ще е повече, понякога ще е по-малко, но едно нещо е сигурно - шофирането ще се превърне в красиво и приятно изживяване. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Габдулла
29 ноември 2017 | 12:15

Аз съм алфаджия. Още по-лошо! Аз съм 33-каджия! Колата ми е модел от 80-те години. Тя е от поколението на Пасат -1, Голф-1 и малко голф-2..... да ги съпоставим! Германските двигатели са едни и същи на трите масови марки. Взимаме 1.8 моторът с осем клапана: 90 кс, карбуратор, вакуумен регулатор на делкото, делко,.....в най-добрият случай моноинжекцион и пак делко с всичките му недостатъци. Алфа 33 : пак 90 кс, но......мотор 1352 см2. късоходов, бързооборотен боксер, който развива въртящият си момент във високите обороти и позволява на сравнително малкият мотор да се изстрелва до 178 км/ч съвсем прилично. това се дължи на системата за управление на двигателя на Магнет Марелли, включваща импулсен датчик на коляновия вал, МАП сензор, пълен инжекцион и всички останали компоненти, както на сегашните коли. И това е технология приложена преди 30 години. А има двигатели на този модел 1.5 1.7 и 1.7 16 В, които достигат до 138 коня, въпреки, че са на германски инжекциони. Централното заключване, електрическите стъкла, хидравличния волан и другите глезотии, които са включени в екстрите за германските автомобили от оная епоха са стандарт за Алфа Ромео. И запомнете! Алфа Ромео не е за лаици! Ако не хванеш змията, ще хванеш кръста! :)

p e c h e l i o n l i n e. o v o . b g
25 ноември 2015 | 16:03

ПЕЧЕЛЕТЕ ПАРИ ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ ТОП 27 ОТ 53$ ДО .....$ МЕСЕЧНО САМО И ЕДИНСТВЕНО КАТО ПОТРЕБИТЕЛИ, КАКВИТО СТЕ НА ФЕЙСБУК, НО ОТ ТАМ НЕ ВИ ЗАПЛАЩАТ. ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ПОСЕТЕТЕ ПОСОЧЕНИЯ САЙТ ЧРЕЗ ГУГЪЛ------------------>p e c h e l i o n l i n e. o v o . b g

24 ноември 2015 | 21:48

Спор няма. Именно красотата им ме привлече преди малко по-малко от десетина години към 145-та серия. Захлас голям, дори се бях объркал, че е любов от пръв поглед и тъй като не знаех много за този автомобил започнах да се интересувам от него по-задълбочено. За съжаление се оказа айс бъкет предизвикателство за мен, защото не предимно красотата е това, което ще ми задържи вниманието. Лошото е, че повечето хора, които познавам и са дали шанс на Алфа, пореди една или друга причина (а и знаем, че с влюбен и безнадеждно захласнат човек не се спори :D ), не биха й дали втори... :/