10 причини да карате Lada

От последните няколко месеца сме започнали една нова рубрика, която се стреми да събере автомобилни почитатели на най-различните марки. Чрез нея се опитваме да открием положителните страни на определена марка и най-често се фокусираме именно върху добрите и приятни мигове, които марката е донесла. След като вносът на автомобили стана свободен, мнозина успяха да сменят автопарка и да започнат да опознават колите на запада. Не парадираме с огромни познания, но имаме достатъчно близки хора, които разполагат с по една от изброените марки, за да можем да кажем по една добра дума, както и зад много от същите марки сме успявали да седнем.

Точките за рентабилност винаги са били правени след като ни се представят последните разписки за ремонти на колите и едва тогава сме готови да кажем, че определена кола е здрава или не. Всеки медал има две страни, следователно винаги ще попадаме и на атака от страна на хейтъри и други не толкова големи почитатели на конкретната марка. След като коментирахме последния материал за Toyota, някои почитатели и приятели решиха да напомнят за майката на всички автомобили - Lada. Скромната аудитория в офиса настоя да намерим положителното в тази марка, както и да направим материал за нея. Като диви оптимисти, се опитахме да открием плюсовете, но не гарантираме, че всички ще останат особено доволни от този материал. Запознайте се с 10-те причини да карате Lada! Предварително се извиняваме на засегнатите, защото такива ще има! 

10. Lada е автомобилната марка, по която всеки младеж от 70-те и 80-те години се е захласвал. Това не означава, че младежта на социализма е била през цялото време на абсент и цигари "Феникс", а просто не е познавала нищо друго по-добро. Нека не забравяме, че алтернативите са били Trabant и Запорожец (с 4-цилиндров V-образен двигател). М-да, Lada е била марката на заможните плейбои, които са можели да намажат главата с вода и захар и да спечелят напълно женското сърце! Марката днес може да мине за изключителна ретро ценност, защото младите девойки не могат да я разпознаят толкова добре и определено могат да бъдат излъгани. 

Обърнете внимание, че шофьорът може да излезе сам от колата!

9. Въпреки напредналите технологии, Lada е вашият най-добър избор, когато решите да закупите возило на детето. Защо? Това е колата с най-коравите ламарини и някои руски инженери, пожелали анонимност и две бутилки водка, споделят, че може спокойно да издържи и атомна атака. Това е колата, която младият шофьор трябва да получи по ред причини:

1. Липсата на хидравлика ще го мотивира да тръгне на фитнес или поне да направи широки бицепси.

2. Достатъчно бавна е, за да сте сигурни, че няма да успее да кара с превишена скорост.

3. Ще му помогне да открие вярна жена, която със сигурност не е златотърсачка! 

8. Въпреки годините, Lada все още може да бъде припозната в стар Mustang със своите огромни кръгли циферблати и махагонови елементи. Познаваме ентусиаст, който дори е сменил километрите на скоростомера в мили и обяснява, че това е руската дивизия на Ford. Когато неговата машина вече не разполага с нито едно здраво гърне, саундтракът наистина напомня за Mustang. 

7. Отдавна знаем, че българинът иска кола, която да не се чупи. Старите майстори могат да потвърдят, че истинската машина не разполага с никаква електроника за разлика от днешните автомобилни бижута, които могат да се счупят по-всяко време и дори да не разберете какво точно им има. Lada се ремонтира с чук, сила, желание и висши божествени сили. Дори и да се счупи, частите й струват точно колкото джобните на детето. 

6. Във всяка Lada лежи откраднатия дизайн на запада. Някои са взимали с шепи от BMW, други приличат убийствено много на Fiat, а за някои дори не искаме да говорим. Колкото и странно да звучи, това са автомобили, които могат да понесат всякакви интервенции и дори са готови за подмяна на двигателя. Задното предаване гарантира, че ще можете да дрифтите (желанието на мнозина), а здравото купе ще ви защити от евентуални проблеми на пътя. Виждали сме Lada с V12 двигател, която наказва абсолютно всеки уличен състезател на пътя. Ако удвоите сумата за кола, удвоявате и удоволствието.

5. Известно е на всички, че Lada е AK-47 в автомобилния свят. Тази машина запалва и при най-големите студове, но много често се смята и за по-опасна от AK-47. Известно е на всички, че шофьорът на Lada е човек, който няма какво да губи - все пак кара тази кола. Здравото купе гарантира, че проронените сълзи ще бъдат от собствениците на западни автомобили, които са решили, че ще минете бързо през светофара - аматьори! 

4. Въпреки липсата на всякакви екстри, Lada разполага със задно предаване, което я превръща в най-евтината дрифт машина. Истината е, че с нея можете да получите максимално удоволствие, когато падне сняг и да тренирате за евентуалната си бъдеща кариера. Длъжни сме да отбележим, че трябва да вдигате минимум 150 килограма от лежанка, за да можете да направите обратен завой с тази кола, защото воланът носи теглото на 2 коли. Карбураторът харчи много гориво, но освен това доставя необходимата мощност за влизане в завоя с ръчна. 

3. До тук не сме казали нещо особено положително, ала трябва да отбележим, че истинските шофьори са слезли от Lada, преди да се качат на друг автомобил. Липсата на ABS, тракшън контрол, парктроник и всичко останало, което може да ви улесни, няма да бъде открито в Lada. Тук усещате истинското удоволствие от шофирането, тук вие сте главният герой. 

2. Има автомобили, които успяват да се докажат във времето. Съществуват марки, които печелят най-лоялните клиенти в света и някъде там се позиционира и Lada - автомобилната марка, която успява да пребори всички закони на физиката, продължавайки да се движи. Lada е била машината във всеки автомобилен гараж и сме сигурни, че тази кола е успяла да надживее мнозина. В последните мигове, преди да се разделим с нея, помним, че през зимата работеше само на три цилиндъра, вкарваше масло в цилиндрите и убиваше поне една от свещите. Разходът й на 100 километра беше минимум 30 литра. Смяната на съединителя отнемаше един цял ден и процедурата можеше да се направи именно пред блока с достатъчно желание и спокойствие. Следващият собственик я реставрира и я кара минимум още 100 000 километра. Километражът показваше 180 000 километра + поне още 200 000 от предишния собственик.

1. Тази кола има толкова минуси, че просто няма как да не я обичате. Много възможно е да сте били заченати именно в тази ходеща крепост, защото 80-те години пазят спомена от лишението и ви гарантираме, че в едностаен апартамент се е събирала една малка китайска провинция. Днес можете да откриете автомобилното наследство на скромната цена от един аванс и дори можете да я оставяте отключена, ако не се притеснявате, че някой ще влезе да освободи природните нужди в нея. Все пак има и много лоши хора. Ако искате да станете истински шофьор/механик/джедай препоръчваме да се сдобиете с тази машина!

Чувствайте се свободни да споделите вашите истории с тази свирепа машина, защото винаги има един мераклия, който би искал да пробва това автомобилно чудо. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
vat
18 ноември 2015 | 02:38

Москвич

vat
18 ноември 2015 | 02:38

На Москеич не може да се опре.Имал съм и двете.