10 причини да карате Lancia

Италия е страна, която отдавна трябваше да ви е спечелила с превъзходната си кухня. Няма да липсват почитатели на пицата, спагетите и редица други храни, за чийто вкус сте готови да убивате. Това е страната с популярен и малко силов футбол, ала винаги ще обичаме Малдини. Това е страната, към която всички модни критици гледат, докато Милано се превръща в поредната модна крепост. Италия може да бъде смятана и за люлката на цивилизацията, след като Римската империя е фактор за преобръщането на цялата история на човечеството. И колкото и да не вярвате, Италия е страна, в която се раждат редица класни автомобили. И няма да говорим само за Ferrari и Lamborghini, защото сме сигурни, че всеки читател може да си купи една италианска благородничка, спестявайки само от закуски. Искаме да обърнем внимание на една марка, която никога не получава заслуженото внимание и най-често се подминава във всяка автокъща, въпреки солидната история. Автомобилното преживяване Lancia е диагноза, която е заразила една скромна група щастливци, които са я притежавали. В следващите редове ще покажем точно какво намират тези "луди", "луди" хора! 

1. Колкото и да се опитваме да критикуваме италианците за тяхното автомобилостроене, Lancia е фирма, която дава всички възможни екстри на автомобилите си, преди да ги пусне на пазара. Трудно бихте могли да откриете автомобил от 1993-та година с климатроник, люк, пълен ел. пакет и кожен салон. Разглезените амици никога не биха обърнали внимание на кола, която е без необходимите екстри. 

2. Лошата им автомобилна слава влияе доста положително на феновете, които спокойно биха искали да се сдобият с италианска бегачка за скромни суми. Излишно е да казваме, че 200км/ч не е предизвикателство за базата машини, ако изключим 1-литровия Ypsilon. Ясно е, че "Need For Speed" никога не сложиха Lancia в списъка с автомобили, но Colin McRае поправиха тази грешка.

3. Подозираме, че все още има хора, които бълват проклятия срещу тази тема, но преди да продължим с хейта, искаме само да предложим на автомобилната критична аудитория поне да се повози в прилична Lancia. Италианската машина има доста приятно окачване, не се раздрънква като консерва с пирони и запазва максимален и удобен комфорт. 

4. Освен добавянето на екстри в автомобила, добрите италианци са помислили и за ушите ви. Поставянето на озвучаване от Bose е още един огромен плюс. Гарантираме, че любимите ви парчета ще звучат по-различно и по-хубаво, отколкото някога сте имали възможност да ги чуете. Някои модели дори разполагат с буфер в багажника, за да може "In the air tonight" да звучи така, сякаш Фил бие барабаните пред входната врата. За всички, които са се отдали на една по-порочна музика, Ивана ще ви пее на ушенце! 

5. Хората от Lancia не обичат особено бавните модели и се опитват да вкарат мощни атмосферни двигатели в почти всяка кола, на която сте способни да поставите етикет "обикновена". Това означава, че малките и скромни модели започват от 150 коня и могат смело да стигнат до 250-300 конски сили. Някои родни тунинг майстори са способни да поставят и турбо, за да вдигнат разходите ви за тоалетна хартия след всяко каране на магистралата. 

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/doEySPxrYHk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

6. И до днес не можем да разберем какви магии се правят на изпускателните системи в Торино, ала двигателите винаги звучат така, сякаш са готови за излитане. Ревът на двигателя е достатъчно приятен и спортен, за да натискате педала до ламарината и да слушате симфонията от италиански жребчета, които препускат в двигателя. И това се случва без допълнителните преработки и поставянето на излишни "пърдялки". 

7. Колкото и да е трудно да го признаем, Lancia е любимата марка на Джереми Кларксън и именно тя е натоварена със запазването на основните удоволствия от шофирането. 

8. И докато всички поглеждат към немският производител, искаме само да кажем, че Lancia е единствената фирма, която има 10 титли от WRC. И всичко това се случва с интелигентни и доста абсурдни решения, които винаги са работили в състезанието. Освен това не трябва да забравяме, че спортните двигатели са идвали директно от Ferrari и някои такива модели се смятат за по-ценни от злато. 

9. Нека се върнем обратно на факта, че веднага ще се появи един коментатор, който ще напомни на всички, че тези коли се чупят изключително много, могат да те оставят на пътя и да те накарат да си чупиш главата при всяко посещение до сервиза. Има една подробност. Почти всички коли крият този риск и всяка евентуална покупка би могла да се превърне в наказание. За съжаление не можем да се съгласим с това, защото във форума на Lancia открихме доста доволни хора, които спокойно минават по 200 000 километра, доливайки масла, слагайки гориво и всякакви други консумативи. Забелязахме, че оригиналният съединител на Dedra замина след 200 000 километра, което никак не е малко. Да не забравяме, че дизелите им също могат да бъдат достатъчно икономични.

10. Нарочно не споменаваме легенди като Delta Integrale и Stratos, поради простата причина, че са безбожно скъпи и невъзможни за откриване. Фактът, че можете да закупите евтина кола напомпана с екстри и комфорт е очевиден. Старите модели могат да се газифицират лесно и сме били свидетели на зверски издевателства. Последният собственик, с когото имахме удоволствие да говорим, обясняваше, че седем години не е пипал абсолютно нищо по колата си и именно затова не се ядосва сега, когато се налага да подменя части. Формите им могат да бъдат малко странни, но щом идват със саундтрак от двигателя, както и концертно озвучаване, всичко останало е просто излишно.

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Kii
10 февруари 2016 | 11:01

Много зависи за кои модели на Ланча се има в предвид, че са здрави. За Ланча Капа повечето мнения на познати с такъв автомобил е с добри отзиви, за Ипсилон до 2003г. също, но за Либра и Тесис вече преобладават негативните мнения. Самият факт че 10 годишен Тезис струва около 5 000 лв. е показателен. Това е най-луксозният им автомобил все пак...

Илиян Попов
10 февруари 2016 | 09:24

Карам я 13год.и се е трошила МНОГО по-малко от един Голф.Заявявам го категорично защото имам автосервиз и наблюденията ми са преки

Pepi
10 февруари 2016 | 08:40

Трошат се постоянно.Е затова са евтини.