10 причини да карате Peugeout

Френският автомобилен гигант Peugeot може да се похвали с много успехи и доста красиви автомобилни решения. Всичко започва с производството на велосипеди, но след това решили, че бъдещето е насочено към двигателите с вътрешно горене. През далечната 1810 година се запалва френската искра, която ни дава достатъчно добри автомобили, доказва се многократно във всеки автомобилен спорт, елиминирайки всяка причина, поради която да не закупите един френски лъв. В следващите редове ще покажем някои огромни плюсове на френското автомобилно строене. 

1. Peugeot познават много добре европейският вкус и често предлагат точно това, което не можете да откриете другаде. Дори и най-малките им машини са достатъчно привлекателни и заредени с достатъчно лъвска сила, която усещате със завъртането на ключа. Един поглед към RCZ и 507 ще е достатъчен, но нека не пропускаме градските хетчбек решения, 308 cc за всеки климат и още много други полезни предложения. 

2. Всичко с надпис GTI се превръща във вечна класика и извършвате престъпление, ако се разделите с него. Същото правило важи и за малкия 106 XSI, с който никога не трябва да се сбогувате. Французите отдавна знаят какви двигатели да поставят в малките шасита, гарантирайки ви тотално удоволствие. GTI е сертификат за хибриден автомобил, с който може да живеете спокойно в градски условия, без да се лишавате и за миг от потентността му. Къде другаде можете да откриете 825 килограма с мощност от 100 коня? Малките GTI машини най-често идват с конските сили на седан, а безценните и празни погледи на светофара определено ще ви зарадват. 

3. Всеки път ще се сещате за Даниел и неговото бяло тунинговано такси, за което ще се оглеждате най-често в Марсилия и Париж. Белият 406 успя да се превърне в нарицателно за френската скорост и освен това накара мнозина да променят първия си избор за автомобил. Предполагаме, че си спомняте и гонката в "Ронин" - една от най-гледаните в историята на киното. Съжаляваме господа, но 406 спечели това състезание! 

4. За впечатляващата си история, френският производител е доставил редица иновации и подобрения в живота на истинските шофьори. Те са първи в поставянето на DOHC система и инсталирането на 4 клапана за цилиндър. Двигателят успява да се наложи в Indianapolis 500 през 1913 година. През 1934-та година създават и първия твърд покрив, който идва с 401 "Eclipse". През 1979 година ни предоставят и първия турбо дизел в Европа - 604. 

5. Френските дизелови двигатели на лъвовете в момента държат 2 световни рекорда за икономия на гориво. Първият е поставен през 2002 година от Peugeot 406 HDi и може да покрие разстоянието от 2348 километра с един резервоар от 70 литра. Вторият рекорд е поставен през 2004-та година и счупен отново през 2008-ма година с 307 Touring 1.6 Hdi, който можел да измине средното разстояние от 14 634 километра със среден разход от 3.49 литра/100 километра. 4 години по-късно се оказва, че 308 1.6 Hdi може да измине 14,580 километра със среден разход от 3.13 литра/100 километра. Производителят гарантира, че използваните коли не са модифицирани и са точно такива, каквито ще откриете във всеки шоурум. Като допълнение трябва да се каже, че 308 е направило своя рекорд с още двама души на борда и багаж за 25-дневно пътуване. Достатъчно икономично ли е? 

6. Peugeot е единствената компания, която успя да изпоти Audi за 24 часа и да спре доминацията им с дизелови автомобили. 2009-та година поставя Peugeot 908 HDi FAP на първо място, след като болидът успява да покрие разстоянието от 5206.28 километра. Прекъсвайки трикратната победа на Audi на Льо Ман. 

7. Peugeot са официалните рекордьори в Pikes Peak, счупвайки рекорда с впечатляващите минута и половина, поставяйки времето от 8:13.878. Зад волана на 208 Т16 застава Себастиан Льоб, който няма нищо против да добави още една титла към постиженията си. Предишният рекорд на французите е постави с Pikes Peak Peugeot 405. 

8. Френската дивизия във WRC ражда редица иновации, както и цели 5 титли в едно от най-трудните състезания. Там се раждат и машини като Peugeot 205 Turbo 16 Evo 2 (което разполага и с 2 титли от Париж–Дакар), Peugeot 206 WRC и 307 WRC. 

9. Интелигентните автомобилни решения на компанията могат да се забележат и днес, когато производителят представя RCZ R. Автомобилът е изключително красив и футуристичен, разполага с 1.6-литров двигател, който разполага с 270 конски сили и практически води с една конска сила Porsche Boxter. И нека не забравяме, че тази кола идва с комплименти от Peugeot Sport, които ни дадоха 205 Turbo 16 Evo 2 и 908 HDi FAP. 

Защото 205 GTI трябва да разполага със 190 конски сили!

10. След като стана ясно, че тази компания е успяла да се прояви навсякъде, трябва да бъдете сигурни, че част от състезателния дух ще бъде предаден и във всеки следващ автомобил. Автомобилният хумор може да е факт, но се оказва, че често можете да откриете екземпляри, с които да не искате да се разделите много дълго време. Peugeot предлагат достатъчно мощни двигатели, издържливост и възможност за сериозни тунинг проекти.

В редица форуми открихме теми за трансплантация на по-големи двигатели в малки коли, допълнително подсилване и още редица други подобрения върху автомобила. Можете да откриете и V6 на изключително ниски цени, както и бензинови турбо двигатели. 200 км/ч не са трудност дори за някои 1-литрови двигатели, просто не ги препоръчваме. Практически е трудно да кажем, че можете да си купите бавно Peugeot. Дизеловите ванове и пикапи също са достатъчно пъргави и не могат да ви лишат от нищо, предлагайки сериозна мощност, разумен набор от екстри и багажник, с който може да се пренесете само с едно разхождане. 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
wtf
22 октомври 2015 | 17:33

абе тва някъв гей сайт ли е? няква сбиркя ня педали дето не знаят кво е кола?

Краси Бараков
20 октомври 2015 | 18:15

Ако си притежавал някога Пежо, единствената опасност е да се влюбеш в този автомобил и много трудно ще се решиш да те изкуши друга марка, наистина !

20 октомври 2015 | 16:30

Добри са. И дизелите на Фолксваген са екологични. Докато не се разбере истината. Ама кой ще помни тогава платената дописка.:))

20 октомври 2015 | 15:19

Написаното звучи добре. Дизеловите двигатели са много добри и икономични. Що се отнася до останалото, има мнооого какво да се желае. Ходова част и по-специално задния мост е добре известен проблем при няколко модела от различни генерации. Машинката за мигачите е също скъпо струващо болно място. Управлението на ел. стъклата работи когато иска и все по различен начин. Фаровете и най-вече мигачите санещо, което може да ви скъса нервите. Пежо 205 или 406 се движат още по френските пътища, но по-новите генерации са конструирани по друг начин. Когато започнеш да имаш проблеми с мигачите например, търговците веднага ти предлагат "по-доброто" решение. Вместо да ремонтираш "старата" си кола, те ти предлагат да си купиш новия модел.