За джиповете и хората

Някои автомобили са обречени на лоша слава в България. Перник превърнаха VW в олицетворение на злото, синоним на високите експериментални скорости и абсолютната немска индустриална сила. Още не сме сигурни защо немският гигант не тества нови автомобили в Перник. Ако могат да издържат там, значи могат да издържат на всичко. Някои квартали на София (като Надежда и Обеля) са издигнали добрият стар баварец в икона на скоростта. Религията към белите перки на синьо небе е мотивирала мнозина да обръснат главите и да се чувстват като Джейсън Стейтъм зад волана. Дори не искаме да говорим за японските фанатици, които не спят спокойно, когато в техния самурай е имплантиран продукт, който не е напуснал японските острови. И точно тук идва една категория хора, чийто автомобили много бързо могат да покажат духовното им израстване. Запознайте се с хората и джиповете. 

Преди да хвърлим първия камък и да обидим феновете на Цеца, Миле Китич и Милко Калайджиев, искаме да се върнем малко назад в историята, когато високо проходимите машини бяха Niva и популярната UAZ-ка. Те можеха и все още могат да стигнат навсякъде. Нивото им на престиж е изключително ниско, но на тях трябва да се гледа като на AK-47 - няма нужда от красота и всички знаем какво може. Управляван от сурови мъже по рило-сакарски чукари, този звяр на природата нямаше нужда от абсолютно нищо. Едва по-късно стана ясно, че има и джипове - паркетни лъвове. 

Самото име "джип" произлиза от американската марка Jeep, която няма нищо общо с начина на живот на мнозина, но за жалост е била една от първите, които започна да се внася. Със същият успех можехме да наричаме всичко Niva, но същата не беше достатъчно престижна, за да получи подобна титла. С първите глътки свобода се появи и вносът на автомобили, за които дори не се е подозирало. Да не говорим, че покупката на ML беше нещо като свещения граал. G-класата започна да се внася по-късно, а някои от собствениците символизираха не само висша класа, но и тотална липса на интелект. Това би обяснило шофирането им голи до кръста със синджир от тоалетното казанче и цветните аудио мотиви на Петра (друга звезда от демокрацията, която изчезна като старите пари и 2-левки). 

Джипарската суб култура все пак има своите позитиви. Без значение дали продавате нивата на дядо си, за да купите един голям курник. Получавате привилегията да спирате където искате, да питате по-ниските от Вас "Ти знаеш ли кой съм аз, бе?", да засичате автобуси, както и да карате по трамвайната линия. В по-малките градове (така наречената провинция) можете да предоставяте машинката за социална фотография на малки котета. 

Тъжната новина е, че немските производители вдигнаха толкова високо цените си, че единственият шанс за кола на "мафията" е от Англия. Философията "О, тигре" е готова да преглътне недостатъци като волан от грешната страна на колата и газова уредба за правото да стоите зад няколко тона пред кръчма, която сервира лицензиран керосин с етикет на ракия. И ако немските SUV-ове са твърде скъпа лъжица, можете винаги да вземете по-достъпните употребявани Land Rover-и, американските Cherokee-та, които вече издъхват от теглото на 1 милион километра. Да не говорим, че Frontera може да бъде заменена за 200 марки и едно прасе. 

Джипарите наистина имат странна философия. Ще ги познаете по начина им на шофиране, желанието да засекат всеки, който седи по-ниско от тях и не е успял да докара десен волан от Англия - подарък от стария фермер на ягоди. Под капака бие сърцето на чистия артрит, окачването вече се е предало като последния фен на Радо Шишарката, който чака нов албум, но въпреки това имаме живия пример на тайландската мъдрост "Старите тигри умират в боя!". Това би обяснило и шофирането им на индийски автомобилен инструктор. Ако ги видите в огледалото, ако се опитват да ви изпреварят, ако правят опасни маневри - пропуснете ги. Защо? Така ще можете да бъдете на първа линия, когато направят поредната глупост, а и някой трябва да може да обясни на КАТ какво се е случило! 

Най-четени от

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
Sweetie
18 март 2017 | 18:13

;} Готинка статития, беше ми забавно, както и коментарите. И аз преди бях с точно такова предубедено мнение, но не спрямо джипките, а цели марки като Мерцедес и БМВ (естествено Голфа не отстъпваше по-нищо в личната ми класация)... Но не след дълго, от личния си оптит разбрах, че не съм била права изобщо и че, да, в зависимост от средата, в която се намираш можеш да придобиеш една крайно субективна представа за нещата, която на всичкото отгоре е и насаждана от доста време. Затова хора, не съдете за автомобила по човека, който го кара. Простака си е простак навсякъде - в колата, ресторанта, в киното, в театъра и операта (?!) и т.н. Тпябва и да подхождаме предубено, защото сме се сблъскали с някой и друг малоумник? Ми... Не. Не знам за Q5 и Q7, но ауди си държи топа в личната ми класация и затова, хора, научете се, че колата има и по-сложна електорника и различни режими на работа, които не само хидравлика, и де да знам... Евентуално нещо може да е било развалено? Принципно истинските автомобили за офроуд не са са това (да кажем Q5 и 7)... А за жената като цяло се купува парктpоник, а не кола :D ;} И да е лъскавко :P

xoxoxo
17 март 2017 | 13:07

Това са автомобили за офроуд. Да, скъпи са, не са по комфортни от седаните и всяка джипка вози отвратително. Истината е, че селяните с х-5 или примерно q7 и идея си нямат какво означава комфорт. Ако си мислите че въздушното окачване прави нещо по различно от това да повдига автомобила, много се лъжете. Единствно кайенчето на порше бива на возия и е стабилно в завоите. Като цяло купетата са по-тесни, задните седалки на повечето са за спартанци, а багажника не е по голям и от най-малкото комби. Третия ред седалки е за мазохисти, наистина. Единствео рейнджовете, land cruiser, аналога му на лексус и GL-ката стават за този клас. Всичко друго е уникално непрактично. Ауди ми бяха любима марка, докато не реших да пробвам q5 i q7 за жена ми. Тези, които ги карат, просто не знаят какво е хубава кола.

Kurdoff
17 март 2017 | 10:00

Повечето са пълни смешници.Брал ягоди в Англия 2 години и си купил МL с десен волан и вече е от лошите.Оня ден един с Х5 щях да го оставя на место.Пичът ми се разсвири ,отвори си вратата и ме напсува на майка ,защото излизах от малка уличка на голям булевард и видиш ли ти не пожелах да отнема предимството на коли движещи се с по 60-70 км и да се размажа ,за да може той да мине.Карам Сеат и явно щом съм с такава кола съм мижитурка и мога да бъда репресиран от разни селяци.Е да ама съм 2 метра и 110 кила.Ръчната и слизам.Викам му "слезни бе ебача,слезни да те водя при мама".Според вас слезе ли смешника? Уби се да дава задни и накрая мина през тротоара.И вратата си беше заключил чак. Копеленцето с "ВТ" Х5-цата от бул.България ще те намерят студен след 2 дни омирисал някой тряп.Като си ербап толко слизай и се бий,а не голям да го вадиш и после да се мишиш.Палячовци.