Безалкохолното влияе негативно на мъжката потентност

Ново изследване твърди, че мъжете, които прекаляват с газираните напитки, могат много скоро да навредят драстично на своя полов орган. Учените откриват, че само един литър може да намали броя на сперматозоидите с 30% и да доведе до еректилна дисфункция. Проучването е направено от учени в университета по медицина в Копенхаген, след като забелязали, че мъжете пристрастени към газираното имат много по-малко активни плувци за разлика от останалите. В резултат на това, те потърсили около 2554 човека, които имат особена страст към този вид питие.

Когато ДНК материалът е поставен под микроскоп, резултатите показват 35 милиона сперматозоиди на милилитър, а средният брой при мъжете, които пият по-малко е 56 милиона. Подобен брой спокойно може да се смята за нормален, ала прекомерната употреба със сигурност ще доведе до медицински усложнения и дори импотентност. Изследваната връзка е между кофеина и други съставки, които се използват за напарвата на този вид напитки. Проучването само потвърждава закономерността, която е открита при изследователите в университет Николай Коперник в Полша. Еректилната дисфункция може да се прояви в следствие на физиологическа и психическа основа, но консумацията на въпросните напитки ще засили евентуалната връзка. Една от версиите е, че подсладителите в питиета най-често нараняват артериите в пениса и не позволяват правилното движение на кръвта.