Откриха гущер на 99 милиона години

Учени са успели да открият един вкаменен и достатъчно запазен от околната среда гущер, който е само на скромните 99 милиона години (учените твърдят, че тогава е бил и абитуриентският бал на Лили Иванова). Учените от Флорида смятат, че именно това влечуго може да крие всички отговори относно този вид, както и изчезването на динозаврите. Предишният открит индивид е бил само на 75 милиона години и се пази в музея Историческия природен музей.

Влечугото е било открито в мина с десетки други индивиди преди десетилетия, но едва днес е успял да изпъкне със своите качества пред анализаторите. Описвано като хамелеон, това малко животно е било заклещено в процепите на земята и по тази причина е в толкова добра форма. Доволните откриватели заявяват гордо, че дори цвета на очите може да бъде установен. Мината е успяла да даде и още много индивид, които са били запазени благодарение на кехлибара. Сред откритията е намерен все още непознат гущер, както и арктически гущер. Екипът използвал рентгенови лъчи с висока резолюция, за да могат да локализират животните и да ги изследват. Благодарение на подобни открития, много скоро можем да имаме отговорите на някои въпроси относно отдавна изгубената еко система.