Този протеин може да излекува човешкото ухо

Човешкото ухо използва протеин, за да работи и същото с времето намалява. Както всички знаете, мозъкът използва механичната вълна на звука, превръща я в електрическа, за да може да се разбере от мозъка. Имайки предвид факта, че това устройство е едно от най-сложните и много учени реално не са успели да разберат какъв е точно методът на работа. Никой не може да обясни как се случва преобразуването от звукова вълна в електрическа. С нервите и други части от тялото е лесно - те се намират изключително близо, но пък вътрешното ухо е на много недостъпно място и по тази причина е трудно ушния рецептор да бъде достижим.

Вътрешното ухо например разполага с 16 000 рецептора, докато човешката ретина достига около 100 000. Според изследователите, публикували своя научен труд в журнал "Неврон", човешкият слухов апарат използва протеини за захранване на ухото. Авторите на труда са от медицинския факултет на Харвард и смятат, че TMC1 е протеинът, отговорен за чуването и баланса при вибрациите. Оказва се, че точно той е критичният молекулярен сензор, отговорен за процеса на преобразуване. TMC1 служи за създаването на звуков сигнал директно до мозъка и обработването директно от него. Според изследователите, натрупването на такъв протеин може да възстанови дори загуба на слуха, но фокусът на бъдещите изследвания ще бъде насочен именно там.