Учени откриха нов метод за диагностициране на Алцхаймер

Елементарен преглед на слуха може да помогне на лекарите да открият ранните форми на Алцхаймер и това още преди проявата на симптомите. Изследователите установили, че заболелите не отчитат мозъчна активност в определени части, докато пациентите слушат различни звуци. Здравите пациенти успели да чуят и двата вида звуци, докато останалите можели да разпознаят само един.

Изследователите от университета в Загреб заявяват, че подобно откритие може да се смята за изключителен биомаркер, който да позволи на хората да следят много по-добре здравето си! Имайки предвид колко непретенциозен е този тест, който ще носи името магнитоенцифалография, лекарите могат да започнат максимално бързо да започнат да го предлагат. До този момент все още няма лечение, а броят на заболелите се увеличава драстично. За жалост все още няма достатъчно проведени експерименти, които да гарантират достоверността на този експеримент.