В изоставените космически хангари на Байконур

Космическата надпревара отдавна приключи, оставяйки великите сили да изберат само една локация за изстрелването на ракети в космоса. Байконур е много екзотична дестинация за абсолютно всеки любител. Ето защо Александър Кунас е извървял повече от 50 километра през пустинята, за да достигне до изоставен съветски космодрум в Байконур. Там е успял да фотографира Буранската космическа програма или останките от нея, които е трябвало да напуснат земята още през далечната 1993-а година.

Совалката, която излита, е направила само един безпилотен полет през 1988-а година и също е поставена в един от хангарите. Сградата се срутва и обива около 8 работника през 2002-а година и окончателно се превръща в гробница и за космическия кораб. Самият фотограф споделя, че наистина е доста приятно да откриеш подобно място, но са вървяли цяла вечер, за да не срещнат охраната на комплекса.

В комплекса е открита и ракета, която носи името "Енергия М", според архивите е разработена през 80-те години, но никога не е изстреляна. Тази ракета е трябвало да помогне на совалката да напусне земната орбита и сигурно щяла да влезе в употреба, ако програмата не се прекратява.

Снимки: Caters