AMG празнува 45 години

Тази година е доста тъжна за всеки фен на автомобили. Ferrari изгуби голяма част от своите дизайнери, а Каръл Шелби почина, без да успее да види своята най-голяма мечта - SSC Tuatara. И докато някой преживяват една малка "криза", други се радват на достатъчно престиж и повод за празнуване. Една от фирмите, която променя автомобилния пазар, ще стане на 45 години. През 1967 година в Бугщетен се ражда една от компаниите, която носи отговорност за промяната на смисъла за скорост! AMG е марката, която продължава да създава и подобрява всеки автомобил, който Mercedes е разработил. 

AMG разработва неофициални тунинг пакети и аксесоари до средата на 80-те години. Те използват 15 и 16-цолови джанти от Penta, седалки на Recaro, хромирани части и спортни волани. Запознати са със законите на физиката и често подобряват аеродинамиката на автомобилите. Дори променят и "гласа" на автомобила като го карат да звучи по-заплашително на пътя. 

През 1981 година, дават работа на 176 човека, които тунинговат или разработват различни аксесоари за една от най-луксозните коли на света. Техните автомобили стават известни в различни среди и все повече хора ги търсят. 

AMG и Даймлер-Бенц АД подписват договор за сътрудничество през 1990 година и започва разработването на съвместни модели, които скоро ще завладеят пазара. Първият модел, който оживява във фабриката е Mercedes-Benz C 36 AMG. В началото на 1999 година, Даймлер Крайслер придобива 51% от AMG и преименува компанията на Mercedes-AMG. Двигателите все още се разработват под името HWA от инициалите на Ханс Вернер Ауфрехт. През 2005 година, Ауфрехт продава своите акции на Mercedes и компанията става стопроцентова дъщерна компания на Даймлер. През 2006 година се ражда AMG Performance Studio, където се раждат моделите Signature и Black. 

През 1999 г. AMG започва да доставя модифицирани V-12 двигатели на Mercedes за Pagani. През 1996 година, AMG започват да разработват и доставят автомобили и линейки за Формула 1. Състезателната история на AMG не свършва до колите на сигурността. AMG има много добро резюме относно състезанията и възможностите си. Те печелят доста състезания със своите напомпани автомобили. 

През 1980-та година, AMG печели състезанието в Нюрбургринг със своя страховит 450 SLC AMG, който разполагал с 375 конски сили. Състезателната кола е била разработвана цели две години. Отборът завършил на второ място на пистата в Монца, но на Нюрбургринг са успели да победят всяка конкуренция.

С излизането на 190 Е, инженерите от AMG са мислили за подобряването на автомобила и успяват да повишат мощността на 160 конски сили. Тяхната философия била "Малка кола с голям двигател" и поставили двигател от 5.0-литров V-8 от 500 SE в по-малкия 280 CE 5.0. Подобреният автомобил разполагал с 276 конски сили.  

През 1986 година се ражда и един от най-емблематичните модели на марката. Towa e 300 Е AMG с 5.6-литров V-8, който предлага 360 конски сили и максимална скорост от 300 км/ч. "Чукът" е един от автомобилите, които предлага суперспортни възможности и продължава да бъде удобен за всекидневна употреба. 

Най-големият хит през 1990 година е моделът 190 E 2.5- 16 EVO II. По-мощен и пъргав от своите предшественици. Преминава през аеродинамичен тунел и получава допълнителен спойлер, който трябва да се справи с природните сили. Четири победи са отбелязани с него. Точно този модел е с колекционерска стойност и влиза в класацията на най-успешните състезателни автомобили на DTM.

AMG печелят отборния шампионат през 1991 година. Те печелят 4-и победи на Nurburgring. Клаус Лудвиг финишира на второ място в състезателната класация. 

Краят на 190 Е е през 1993 година, когато 4-цилиндровият автомобил печели седем състезания в Клас 1. През 1995 година успяват да спечелят шампионата за трети път. Те успяват да вземат и титлата в ITC (International Touring Car Championship). Автомобилът, който носи победата е Mercedes C-Class. 

Къде е тайната на всеки един шампион? В сглобяването и разработването на двигателите. Всеки един двигател се сглобява на ръка. Машините са изключени от участие до максималната възможност, защото ръката може да усеща повече от компютъра. Всеки инженер разработва по един двигател. Няма нито един еднакъв двигател под капака на AMG. Единствените машини, които се използват са за обезвъздушаване и запечатване. Когато двигателят е завършен е време за стаята на мъчението. 

Двигателят се поставя в специална стая, където се тества под най-високото напрежение. Частите стават огнено червени. Самият тест се провежда два пъти, а после се поставя в автомобила. Едва тогава, инженерът поставя и своята плоча, с която се запомня създателя на моторното сърце. Двигателят се обслужва и проверява от същото лице до края на дните му. Всичко е изпипано до последния детайл, а самият персонал е повече от перфектен. Всеки се чувства като част от едно голямо семейство и разработва с радост следващото поколение, което ще излезе от завода. 

С такава прецизност ще трябва да си купиш нещо от AMG. Техните автомобили са вечни! 

Най-четени от

Най-четени

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари

Все още няма коментари!