Най-добрите в WRC

Всяка анкета е провокирана от спор, който може да завърши с бой с ножове. Това е причината да даваме думата на теб, а не да правим сцена от (х)американска Нинджа с Майкъл Дудиков. Последният епичен спор беше за автомобилите, които минават върху всички форми на земя. За това те попитахме "Коя е най-добрата кола в WRC за всички времена?". Подредих автомобилите, които смятахме, че са най-добри и започнахме да гласуваме през компютрите на колегите от profit.bg. Показваме резултатите и оставяме главния да плаче!

Последното място (0,44%) се заема от две коли, които заслужаваха малко повече от аудиторията. Първата е Ford Escort Mk.I RS. Машината е препускала през '60-е и '70-е години. През 1970 година печели първото място в WRC. Изминава 16,000 мили в състезанието от Лондон до Мексико. Шампионът е разполагал с 1,8 литров двигател. Това е първият Ford, който участва в рали.

Следващият автомобил, който е класиран на дъното (0,44%) е Lancia 037. Наистина не заслужава позицията си, но ще го преживеем. Става шампион в класа си и се откроява с много добри показатели. Единствената кола, която успява да победи Audi Quattro. Автомобилът е със задно предаване и 2.0- литров двигател със суперчарджър и 300 конски сили в резерва. Става шампион през 1983 година. Не трябва да забравяме, че е трикратен шампион в Европа.

Opel Ascona 400 (1,60%) се класира с малко повече от 0,44%. Той събира цял процент от аудиторията, която знае, че германската машина печели WRC през 1982 година и става шампион на Eвропа през 1974, 1979 и 1982 година. Явно не е достатъчно добър. 

Разминахме се с убийства, защото сложихме повече модели на Lancia. Продължаваме с Lancia Stratos HF(2,47%). Машината, която може да прави всичко в ръцете на опитните шофьори. Първата кола, която е създадена само за рали. Печели WRC 4 пъти и става шампион на Европа 3 пъти. Стандартният двигател има само 280 конски сили, но инженерите успяват да изстискат 560 конски сили с турбо и допълнителни екстри. С максималната мощност става неуправляема, но това не пречи да се прояви като истински шампион. 

Peugeot 205 T16(3,06%) има повече фенове и събира 2,93% от гласовете на men.bg. Малкият французин печели световният шампионат два пъти и изумява света. Малкото му тяло и големият двигател са перфектната комбинация за всички предизвикателства, които може да приготви природата. Френските инженери са намерили място за турбо и са вдигнали мощността до 200 конски сили. Златните години са 1985 и 1986 година. Същата платформа се използва и за Париж - Дакар, където Peugeot става шампион цели 2 пъти. 

Наследникът на Escort (4,37%) е един от най-запомнящите автомобили на тази състезателна платформа. Управляване е от Колин Макрей и е негова запазена марка за всички времена. Истината е, че човекът с повече победи зад този автомобил е Маркус Грьонхолм. Последният модел на Ford e зареден с 300 конски сили и воля за победа. Не е от предпочитаните на чичо Блок, който препуска с Fiesta.

Porsche 911(10,33%) има блестящо начало в ралитата. Има няколко изяви в Париж — Дакар, а през 1986 година първите две места са за 911. Творението на г-н Порш е шампион на Европа през 1968 година. Конфигурацията e стандартна за всички автомобили от онова време - задно предаване с двигател в задната част. Мощността е само 125 конски сили, а охлаждането е въздушно. Това е една от тайните на успеха за Porsche, с които преживяват жегите в най-горещите точки на света.

Първият автомобил с 4х4 и уникални възможности на пистата(19,65%). Поставя 9 минути разлика между себе си и шампионът, когато участва за първи път през 1981 година. Audi идва само с 300 конски сили, но еволюцията достига до 591 конски сили в S2. Г-ца Мишел Мутон става шампион в WRC и е най-бързата по стръмните планини на Pikes Peak. Тя е най-бързата, преди да се появи Валтер Рьол. Печели WRC само два пъти и често се поврежда, но все пак е началото на една нова ера в ралитата. 

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione(16,89%) е една от най-хищните коли, които са препускали из света. Delta започва участията си от 1987 година и печели състезания до 1992 година, когато се оттеглят официално от WRC като истински шампиони. Lancia е обявена за една от най-успешните коли в състезателната история. 

Mitsubishi Lancer е автомобил със стабилна история в шампионата. Той печели достатъчно титли с Томи Макинен (4) и винаги се състезава с една и съща кола - Mitsubishi Lance Evolution III-VI. Достатъчно близко до Lancia. На него си отредил второто място със 17,03%. 

На първо място с 23,73% се нареждат другарите от Subaru. Те успяват да вземат титлата при конструкторите 3 пъти, а 555 извежда Колин Макрей на върха на класацията през 1995 година. През 2001 година на волана застава Ричард Бърнс и управлява Impreza WRC, с която дава най-доброто от себе си. През 2003 година печели трофеят още един път с Питър Солберг. 

Citroen е една от марките, които не присъстваха в списъка, защото серията от победи не е приключила. Те започват своя поход от 2004 година и до 2011 година печелят всичко възможно в WRC. Citroen пали свещи на Себастиан Льоб, който за момента се изявява като един от най-добрите в автомобилната история. 

Най-четени от

Най-четени

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
suba me
20 декември 2018 | 17:03

eU2hCM Thank you for your blog article. Fantastic.

непреклонния
26 април 2012 | 18:52

zaglavieto e slojeno spored men kato naricatelno za rali avtomobilite i ne se ima predvid 6ampionata. ina4e samo malko me e qd za stratos-a 4e e tolkova nazad vse pak e bila dosta dobra za onova vreme

nekav
26 април 2012 | 14:05


!? от 25 април 2012 | 18:20

Кой ви събира материала ? Какъв е този бълвоч, като сте се захванали, пишете както трябва. 037- първо е 265, после става 300 и накрая 325к.с. 205 T16- надвишава 500к.с. в последните си години. Колите които сте сложили от група Б са си от група Б....WRC в днешната си форма е наследник на група Б, защото е клас, двете не са съществували по едно време, не бъркайте World Rally Chapmionship(нарицателното за всичките състезания и кръгове за една година които се провеждат като форма на свързан шампионат) с WRC(състезателен клас автомобили наследник на група Б).

evala za komentara bratle. mnogo dobre go kaza :)

4erepa
25 април 2012 | 19:16

Citroen e kolata... za WRC !

KOLEV FRAM VILIDJ JOINT
25 април 2012 | 18:32

LANCA DELTA INTIGRALE i PUJO 205 i AUDI QUATRO sa da best ama s GOLFAT gi perem na svetofarat i mi di6at lutata pradnq sled mania6ko izrqzvane predi vkarvane na parva i zasilvane na basa na CECA VILO4KOVI4 bas tuba na jivo

!?
25 април 2012 | 18:20

Кой ви събира материала ? Какъв е този бълвоч, като сте се захванали, пишете както трябва. 037- първо е 265, после става 300 и накрая 325к.с. 205 T16- надвишава 500к.с. в последните си години. Колите които сте сложили от група Б са си от група Б....WRC в днешната си форма е наследник на група Б, защото е клас, двете не са съществували по едно време, не бъркайте World Rally Chapmionship(нарицателното за всичките състезания и кръгове за една година които се провеждат като форма на свързан шампионат) с WRC(състезателен клас автомобили наследник на група Б).