Най-желаният автомобил в целия свят

Коя е най-желаната кола в България? Перничани винаги ще смятат, че е Golf, но истината е съвсем другаде. Любимите колела на много български поколения ще бъде Mercedes-Benz S-Class. Това е единствената марка, която може да се похвали с участие в разнообразие от клипове и дори символизира домогналите се перестройки на обществото. Най-лесното място за откриване на луксозната лимузина ще остане около чейндж бюрото, преследването на 100 Mercedes-а и 100 сърца (не сме сигурни, че така беше песента, но няма начин да не си я чувал и още стотици епични прояви).

За жалост е имало време, когато този автомобил едва е прохождал. Ще ти покажем еволюцията на S-Class, която не е много дълга, но всеки път кара сърцето на Митко Пайнера да подскочи, когато разглежда каталога. В очакването на следващия модел ще те върнем назад във времето, когато S-Class и Payner бяха съвсем отделни единици.

1. Майката на S-Class (1904 г.)

Mercedes-Benz прохождат в началото на миналия век. Никой не е подозирал, че ще станат фирма, която ще предлага луксозни, бързи и безопасни автомобили, но резултатът е ясен. Преди да успееш да седнеш зад огромното возило ще трябва да видиш първият модел. Той не е разполагал с климатроник и парктроник, но за сметка на това има завидните 60 конски сили. Те са били достатъчни през далечната 1904 година. Новият модел трябвало да бъде доста по-луксозен и удобен за извънградските пътувания, които провеждал често. 1904 Simplex е разполагал с кожен салон, полирани метални елементи и много повече конски сили от автомобилите във времето си. Това накарало Даймлер да го кръсти "Sonder" от "Special". Зад автомобила стоял дизайнерът Емил Йелинек, който щял да продаде този звяр на френското общество и щял да използва името на дъщеря си, Мерседес! Даймлер бил много доволен от производството и използвал името на дъщерята за още няколко години, а след това се случило и голямото сливане през 1926 година, когато се обединяват с Karl Benz`s Benz&Cie. Името се сменило на "Mercedes-Benz". 

2. Освобождаването на въображението

След две години се родило и следващото голямо предизвикателство. Новата специална лимузина била първата с осем цилиндров двигател и гордо носела името "Nurburging", където били проведени и тестовете на автомобила. Това бил и първият достатъчно бърз автомобил на фирмата. Освен скоростта, Mercedes-Benz предлагали и по-големи автомобили, които допринасяли за безопасността и луксът. Хората ги предпочитали именно, защото били по-големи и издържливи от останалите седани на пазара. 

3. Първата S-Class (1951 г.)

Роден след края на Втората Световна война и един от най-запомнящите се и скъпи автомобили на немската фирма. W186 Mercedes 300 дебютира през 1951 година със своя колега Mercedes 220 на автомобилното изложение във Франкфурт. Новият модел можел да се похвали с най-висока скорост за времето си - 160 км/ч. Лимузината предлагала и по-широка база и иновативна форма, която давала повече пространство на пасажерите. Автомобилът има климатик, газови амортисьори и подобрена защита. Това е и първият автомобил, който се предлага след войната и представлява завръщането на германските гиганти в бизнеса. Определено са се върнали с нещо подобно. Германският канцлер получил такава и казал, че никога не е карал нещо по-добро от Mercedes-Benz 300. 

4. Кабриото (1965 г.)

Mercedes продължават с иновациите и през 1965 година ще предоставят на своите клиенти опцията за един от най-добрите автомобили, които са излизали за времето си. Mercedes-Benz 220 SE се ражда в семейството на W111 и В112 моделите. Дизайнът е иновативен, дързък и доста удобен. Разполагал с много екстри, но най-важната е, че за няколко секунди се превръщал в кола без покрив, а това била екстра, която се оценила много бързо. 

Един от героите в този клас успява да се похвали с автоматична скоростна кутия, газови амортисьори и по-дълга база. Той дава началото и на най-издължените автомобили в класа си от 1963 година до сега. Голямото разстояние между колелата оставяло достатъчно пространство за краката на пасажерите на задната седалка. 

5. Mercedes-Benz 108 и 109

Критиците го обявяват за вечен автомобил, който ще се запомни с прекрасната форма, огромните прозорци и първите стоманени амортисьори. Точно тук се появява и първият 6.3-литров двигател, който се намира под капака на 300 SEL 6.3 през 1968 година. Този модел успешно се конкурирал с много спортни автомобили. Моделът на AMG - Red Sow се озовава в много състезания и 24-часовото състезание на Spa. 

6 Mercedes-Benz S Class

Първият автомобил, който получава званието S-Class от много време. Иновациите в този автомобил печелят сърцата на много клиенти, а безопасността била призната от почти всички автомобилни критици. Колата разполагала с по-здрав резервоар, който издържал на всеки сблъсък, по-големи светлини, които се забелязвали при силно замърсяване и още много други. През 1978 година, компанията пуска и първия дизелов двигател, с който дебютира в Северна Америка. Това е и първият автомобил с турбодизелов двигател и ABS спирачки. 

Моделите от 1981-ва година получават и първите въздушни възглавници, които ще предпазват пасажерите при сблъсък. Първите модели разполагали с въздушни възглавници само за шофьора, но после започнали да се предлагат за всички в автомобила. Въпреки ефективността, другите компании не започват да поставят въздушни възглавници чак до края на 80-те и 90-те години на миналия век. Това е бил и първият модел, който можеш да се похвали с аеродинамична форма, система за олекотяване чрез използването на по-леки материали. Компанията заменя старите хромирани брони и ги замества с пластмасови, които били по-еластични при натиск и лесно се изправяли. Въпреки недоволството, автомобилът запазил този материал и го използва и до днес.

7. Mercedes-Benz S-Class (1991-1998)

Фирмата искал да достави максималният комфорт и безопасност на своите клиенти. Те не направили нито един компромис с произведението на изкуството си, но за сметка на това получили достатъчно критика за размерите. Другите компании смятали, че това е истински танк на пътя, но се предполага, че още не са погледнали Москвич 408. Под капака се е криел и първият V-12 двигател, но купувачът можело да избира и турбодизелова версия, която да свърши достатъчно работа. Хората се радвали на удобства като Electronic Stability Program (ESP) и Brake Assist System. 

8. Mercedes-Benz S Class (1998-2005)

С критиките на предишния модел германските инженери започват да търсят начини за намаляване на теглото на своята най-добра лимузина. Старата платформа се превръща в лека категория на W140, но като допълнение разполага с по-висока мощност и допълнителни екстри като електронно контролиране на окачването и иновативна Cruise Control система. AMG добавят и първата 4MATIC система.

9. Краят на книгата

... засега. След доста години стигаме до финалния модел, който съвсем скоро ще бъде заменен. Говорим за новия W221, който се появява през 2005-а година. Автомобилът няма нищо общо със стогодишния си баща. W221 получава награди за иновация и еко производство, защото се произвежда изцяло от рециклирани материали. Това е първият модел, който разполага с нощно виждане, система за подобрено задно и странично виждане. Това е и първата лимузина с хибриден вариант, който разполага само с 4-цилиндров двигател. W221 става най-продаваният автомобил в света. 

Това, което можеш да очакваш: следващият модел (W222) ще разполага с кабрио-версия, опция за тотален автопилот и електрическа версия. 

Най-четени от

Най-четени

Добави коментар

Екипът на Men.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Изпрати
Коментари
tapaci
03 декември 2012 | 19:03

po4ti ni6to vqrno nqma oligofreni