Новата Mazda MX-5 с Ванкелов двигател?

По последна информация следващото поколение на компактния роудстър Mazda MX-5 ще се задвижва от роторен двигател. С привидно малкия си работен обем от 1.2 или 1.3 литра, ванкеловият мотор ще осигурява около 200 кс и близо 300 Нм въртящ момент.
За разлика от буталните двигатели, ванкеловият мотор работи с ротор, който самостоятелно извършва и четирите фази на всмукване, сгъстяване, разширяване и изпускане. По този начин той развива високи обороти и мощност, въпреки малкия си работен обем. Друг негов плюс е ниското му тегло. Новата Mazda MX-5 се очаква да тежи само 1000 кг, което ще й помогне да реализира среден разход от 4.6 л/100 км.
Подобно решение обаче ще увеличи крайната цена на автомобила, така че не е изключено японските инженери да заложат на конвенционален четирицилиндров агрегат с турбо пълнене. Предстои да разберем.