Прераждането на Mercedes-Benz

Преди много години имаше нещо малко по-различно зад името Mercedes-Benz. Германците винаги са успявали да измислят най-доброто за своите клиенти. Качеството трябваше да бъде синоним на марката, за да са сигурни, че ще спечелят нещо повече от пари - лоялност. За всички години, в които доставят и създават коли, ще откриеш, че няма човек, който да е забравил удоволствието от шофирането на Benz. Дори и да караш стар модел от 60-те или 70-те години, той все още ще е достатъчно пъргав и бърз за годините си. Преди година срещнахме приятел, който си беше купил модел от началото на 80-те години.
Сам се досещаш, че немският звяр идваше с голям 3.0-литров двигател, а с цените на горивата е малко по-трудно да го зареждаш. Следователно автомобилът беше с монтирана газова уредба. Дори и с модификацията и годините, машината все още можеше да заковава стрелката на 180 км/ч. Разбира се, тази скорост е опасна и нямаше смисъл от допълнително натискане на педала. Преди много години Benz имаха само една задача - да транспортират своите пътници с лекота и достатъчно удоволствие. Не беше необходимо да те залепят на седалката като BMW или да изглеждат като поредния тунинг звяр от Япония. Политиката на немците беше елементарна "Да създадем луксозна кола!". И наистина успяха да направят това. 40 години по-късно можеш да видиш една идея на Mechatronik. Това е тунинг компания, която споделя виждането на старите фенове на Mercedes, онези, които обичат ретро музиката и карането без допълнителни асистенции. Може и да не вярваш, но има още такива хора. Ретро автомобилите са доста голяма страст и само притежателите на такива ще разбират смисъла. Сядането в по-стар автомобил е като сядането в машина на времето.
Нямаш парктроник или хидравлика, не можеш да свикнеш с тежкия съединител и разпределението на всички останали уреди, а да не забравяме, че климатикът е екстра, която не съществуваше във фантазиите и на най-дръзките умове. Високите температури се решаваха изключително лесно с бързо каране. Ще ти покажем една идея, която спечели всички в офиса. Назад във времето си виждал разнообразие от немски автомобили, които изпъкваха пред старата Лада.
Днес можеш да ги видиш отново, защото има компания, която не е отписала луксозните купета, махагоновите елементи, старите кожени седалки и всичко друго, което беше Benz в началото. Запознай се с Mechatronik.
Това е фирмата, която отказа да приеме автомобилните новости и реши, че ще се върне към корените на автомобилостроенето. Инженерите предлагат нещо, което е уникално като идея и доста дръзко. Те продават стар модел на Mercedes-Benz с нов двигател на AMG. Идеята може да изглежда странна или абсурдна, но ние сме с две ръце и цяла сутрин гледаме клипове от компанията. Mechatronik предлагат на своите клиенти да докарат собственият си автомобил, който ще получи силно освежаване и замяна на двигателя или направо да си купят нов, който ще бъде сглобен на ръка и екипиран с последните творения на AMG. Компанията е получила лиценза от Mercedes и ще сглобява и разработва всичко без двигателите. Колите се изграждат от нулата и преминават всички тестове за безопасност, преди да бъдат връчени ключовете на клиента. Защо е необходимо да се прави това? Представи си, че си на магистралата и изпреварваш коли от 2005 година.
Лицата на всички ще са безценна гледка! Защо се случва чак сега? Истината е, че Mechatronic съществува от преди 15 години. Неговият основател е Франк Рикарт, който е заемал висока позиция в AMG. През '80-те години е реставрирал модели от 1949 година. Същият се появи в SEMA с два автомобила и представи новата си и уникална идея. Можеш да видиш Mercedes-Benz 280SE Coupe и Mercedes-Benz 300S.
Двете коли изглеждаха като излезли от поточната линия. Всеки детайл е на мястото си, а махагонът и естествената кожа внасят допълнителен лукс към автомобилите. Не можеш да очакваш от ретро автомобил да притежава същите качества, с които разполагат модерните му събратя. Рикарт е подобрил малка част от механичната система и е добавил малко подобрения върху окачването. Въпреки това ще получиш уверението, че това е автомобил, който се произвежда с огромно уважение към марката.
Под капака на 280SE ще можеш да видиш разработка на AMG. Двигателят е 5.5-литров V-8 AMG с 555 конски сили. Спирачките са подобрени с части от Eibach, които се използват и от AMG, за да може да спираш на време. Моделът е направен по изключение и заявка на много специален клиент, а може да се предполага, че всички клиенти са много специални, нали?
Всичко е прекрасно, но има само един основен проблем, който може да бъде засечка за желаещите. 280SE ще струва около 400 000 долара. Цената не е голям проблем за хора от САЩ, които постоянно изпращат заявка за определени модели. Трима души от Колорадо са поискали да се сдобият с такива, а двата модела от SEMA са получили достатъчно внимание, за да се намерят и други клиенти. Ако наистина искаш да се върнеш в славното минало на Benz или просто да видиш прераждането на "добре забравеното старо", тогава ги потърси в мрежата и виж всички модели - заслужават си!
Кой беше твоят любим модел на Mercedes през '90-те години? Какво още е необходимо, за да станат по-добри и предпочитани автомобили и би ли си купил такъв, ако разполагаше с парите. Остави твоето мнение в коментарите, фейсбук или можеш да отговориш директно на @DPMenbg.